dc.contributor.author | Çankaya, Serkan | |
dc.contributor.author | Durak, Gürhan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T07:32:45Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T07:32:45Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1307-6086 / 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17522/balikesirnef.827595 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11731 | |
dc.description | Durak, Gürhan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | In the academic year of 2019-2020, spring semester, almost all the educational institutions were closed, and they started distance education courses. Council of Higher Education (YÖK) first announced that the higher education institutions would be closed for three weeks starting in March 16, 2020. After that, YÖK announced that all the universities would give courses with distance education starting in March 23, 2020. In addition, this trend continued in the academic year of 2020-2021, fall semester, and almost all universities announced their distance education plans. The YÖK Director, Yekta Saraç, announced that universities could use both synchronous and asynchronous tools in distance education, but they were encouraged to use synchronous tools to increase the interaction between students and the instructor. Video conference software or virtual classroom software are used as synchronous tools. In this period of time, use of these kinds of software has boomed. Microsoft Teams is one the video conferencing software extensively used at universities as a virtual classroom. Microsoft Teams is a chatbased collaborative working platform. Its primary focus is on working environments with private messaging, calling and meetings. It was developed for businesses first but now can be used effectively for distance education with virtual classroom and features added to be used specifically by schools, instructors and students like assignments and quizzes. The aim of this study was to introduce the Microsoft Teams software in detail. | en_US |
dc.description.abstract | 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 pandemisi nedeniyle okullar uzaktan eğitime geçmiştir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK), ilk olarak üniversitelerin 16 Mart 2020 tarihinde 3 hafta tatil edildiğini duyurmuştur. Daha sonra üniversitelere derslerin uzaktan eğitim ile verilmesi yönünde talimat vermiş ve 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde örgün eğitim yapılmayacağını belirtmiştir. YÖK’ün almış olduğu kararlara göre, üniversitelerin 23 Mart 2020 tarihi itibari ile kapasiteleri ölçüsünde uzaktan eğitime başlamaları gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca 2020-2021 öğretim yılı güz döneminde de üniversiteler, çok büyük bir oranda eğitim faaliyetlerini uzaktan eğitim ile devam ettireceklerini belirtmişlerdir. YÖK Başkanı Saraç tarafından yapılan açıklamada üniversitelerin eş zamanlı ya da eş zamanlı olmayan uzaktan öğretim yöntemlerini kullanabilecekleri belirtilmiş ve öğrencilerle etkileşimin üst düzeyde olduğu eş zamanlı yöntemlerin kullanımı tavsiye edilmiştir. Eş zamanlı uzaktan eğitim için ise video konferans/sanal sınıf/canlı ders yazılımlarından yararlanılmaktadır. Bu süreçte sanal sınıf uygulamalarının kullanımlarında büyük bir artış görülmüştür. Microsoft Teams’de bu süreçte yaygın olarak kullanılan yazılımlardan biri olmuştur. Microsoft Teams, sohbet tabanlı bir grup çalışması platformudur. Ana odağı ekip sohbetleri, özel iletiler, aramalar, toplantılar gibi sohbet içerikli çalışma alanlarıdır. Özellikle şirketler için üretilen Microsoft Teams yazılımı daha sonra eklenen sınıf oluşturma ve çeşitli öğrenme yönetim sistemi araçları ile uzaktan eğitim amacı ile rahatlıkla kullanılabilecek bir platform haline gelmiştir. Bu çalışma kapsamında uzaktan eğitimde bütüncül sistemler ve Microsoft Teams yazılımı detaylı olarak incelenmektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17522/balikesirnef.827595 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Emergency Distance Education | en_US |
dc.subject | Covid-19 | en_US |
dc.subject | Pandemic | en_US |
dc.subject | Virtual Classroom | en_US |
dc.subject | Video Conference Software | en_US |
dc.subject | Acil Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Covid-19 | en_US |
dc.subject | Pandemi | en_US |
dc.subject | Sanal Sınıf | en_US |
dc.subject | Video Konferans Yazılımları | en_US |
dc.title | Integrated systems in emergency distance education: The microsoft teams | en_US |
dc.title.alternative | Acil uzaktan eğitimde bütüncül sistemler: Microsoft teams örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-3951-9809 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-2944-3713 | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 889 | en_US |
dc.identifier.endpage | 920 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |