Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇankaya, Serkan
dc.contributor.authorDurak, Gürhan
dc.date.accessioned2021-11-19T07:32:45Z
dc.date.available2021-11-19T07:32:45Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086 / 1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.827595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11731
dc.descriptionDurak, Gürhan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractIn the academic year of 2019-2020, spring semester, almost all the educational institutions were closed, and they started distance education courses. Council of Higher Education (YÖK) first announced that the higher education institutions would be closed for three weeks starting in March 16, 2020. After that, YÖK announced that all the universities would give courses with distance education starting in March 23, 2020. In addition, this trend continued in the academic year of 2020-2021, fall semester, and almost all universities announced their distance education plans. The YÖK Director, Yekta Saraç, announced that universities could use both synchronous and asynchronous tools in distance education, but they were encouraged to use synchronous tools to increase the interaction between students and the instructor. Video conference software or virtual classroom software are used as synchronous tools. In this period of time, use of these kinds of software has boomed. Microsoft Teams is one the video conferencing software extensively used at universities as a virtual classroom. Microsoft Teams is a chatbased collaborative working platform. Its primary focus is on working environments with private messaging, calling and meetings. It was developed for businesses first but now can be used effectively for distance education with virtual classroom and features added to be used specifically by schools, instructors and students like assignments and quizzes. The aim of this study was to introduce the Microsoft Teams software in detail.en_US
dc.description.abstract2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 pandemisi nedeniyle okullar uzaktan eğitime geçmiştir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK), ilk olarak üniversitelerin 16 Mart 2020 tarihinde 3 hafta tatil edildiğini duyurmuştur. Daha sonra üniversitelere derslerin uzaktan eğitim ile verilmesi yönünde talimat vermiş ve 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde örgün eğitim yapılmayacağını belirtmiştir. YÖK’ün almış olduğu kararlara göre, üniversitelerin 23 Mart 2020 tarihi itibari ile kapasiteleri ölçüsünde uzaktan eğitime başlamaları gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca 2020-2021 öğretim yılı güz döneminde de üniversiteler, çok büyük bir oranda eğitim faaliyetlerini uzaktan eğitim ile devam ettireceklerini belirtmişlerdir. YÖK Başkanı Saraç tarafından yapılan açıklamada üniversitelerin eş zamanlı ya da eş zamanlı olmayan uzaktan öğretim yöntemlerini kullanabilecekleri belirtilmiş ve öğrencilerle etkileşimin üst düzeyde olduğu eş zamanlı yöntemlerin kullanımı tavsiye edilmiştir. Eş zamanlı uzaktan eğitim için ise video konferans/sanal sınıf/canlı ders yazılımlarından yararlanılmaktadır. Bu süreçte sanal sınıf uygulamalarının kullanımlarında büyük bir artış görülmüştür. Microsoft Teams’de bu süreçte yaygın olarak kullanılan yazılımlardan biri olmuştur. Microsoft Teams, sohbet tabanlı bir grup çalışması platformudur. Ana odağı ekip sohbetleri, özel iletiler, aramalar, toplantılar gibi sohbet içerikli çalışma alanlarıdır. Özellikle şirketler için üretilen Microsoft Teams yazılımı daha sonra eklenen sınıf oluşturma ve çeşitli öğrenme yönetim sistemi araçları ile uzaktan eğitim amacı ile rahatlıkla kullanılabilecek bir platform haline gelmiştir. Bu çalışma kapsamında uzaktan eğitimde bütüncül sistemler ve Microsoft Teams yazılımı detaylı olarak incelenmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.827595en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmergency Distance Educationen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectVirtual Classroomen_US
dc.subjectVideo Conference Softwareen_US
dc.subjectAcil Uzaktan Eğitimen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectSanal Sınıfen_US
dc.subjectVideo Konferans Yazılımlarıen_US
dc.titleIntegrated systems in emergency distance education: The microsoft teamsen_US
dc.title.alternativeAcil uzaktan eğitimde bütüncül sistemler: Microsoft teams örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3951-9809en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2944-3713en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage889en_US
dc.identifier.endpage920en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster