Marka aşkının öncülleri ve sonuçları: Akıllı telefon ürünü özelinde bir araştırma
Abstract
Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin markaya olan güveni, markanın yenilikçiliğine olan
inancı ve ilgilenim düzeylerinin marka aşkı üzerindeki etkisini tespit etmek ve marka
aşkının marka sadakati, müşteri memnuniyeti ve marka imajına etkisini akıllı telefon
markaları özelinde ortaya koymaktır. Bu etkileri incelemek ve sonuçlara ulaşabilmek için,
Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ve Balıkesir
Üniversitesi Burhaniye Meslek Yüksekokulu öğrencileri arasından kolayda örnekleme
yöntemi kullanılarak araştırmaya katılan 707 öğrenci üzerinde anket yöntemiyle bir
araştırma yapılmıştır. Toplanan veriler üzerinde doğrulayıcı faktör analizi yapılmış;
verilerin analizinde yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda marka
güveni ve yenilikçiliğinin marka aşkını doğrudan etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır.
Tüketici ilgilenimi boyutlarından ilgi ve hedonik değer marka aşkını etkilerken, sembolik
değerin marka aşkına etkisi tespit edilememiştir. Marka aşkının ise müşteri memnuniyeti,
marka imajı ve marka sadakatinin iki boyutu üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırma kapsamında bulunan sonuçlara göre işletmelere ve araştırmacılara önerilerde
bulunularak çalışma tamamlanmıştır.