dc.contributor.author | Güneş, Ahmet Melih | |
dc.date.accessioned | 2022-11-18T07:35:49Z | |
dc.date.available | 2022-11-18T07:35:49Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-5983 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/https://doi.org/10.21764/maeuefd.752974 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12707 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı özel ve resmi okullarda
görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve
sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini özel ve resmi okullarda görev
yapan toplam 321 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmada, veri toplama aracı olarak “Maslach
Tükenmişlik Envanteri” ve “Sınıf Yönetimi Becerisini
Değerlendirme Ölçeği”, kullanılmıştır. Verilerin
analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden frekans,
yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, Tek faktörlü
Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Moments çift
yönlü korelâsyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada
özel okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik
düzeylerinin orta ve sınıf yönetim becerilerinin ise
yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırmada resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin
tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerilerinin
yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırmada özel okullarda görev yapan öğretmenlerin
tükenmişlik düzeyleri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık
göstermediği; mesleki kıdeme göre ise anlamlı bir
farklılık gösterdiği; sınıf yönetimi becerilerinin ise
cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir
farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Resmi
okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik
düzeyleri ve sınıf yönetimi becerilerinin cinsiyet ve
mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık
göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca
hem özel hem de resmi okullarda görev yapan
öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim
becerileri arasında bir ilişki olmadığı sonucuna da
ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the
relationship between burnout levels and classroom
management skills of teachers working in private and
public schools. In the research, relational screening
model was used. The sample of the research consists of
321 teachers working in private and public schools. In
the research, "Maslach Burnout Inventory" and
"Classroom Management Skill Evaluation Scale" were
used as data collection tools. Frequency, percentage,
mean, standard deviation, T-test, One-factor Variance
Analysis (ANOVA) and Pearson Moments bidirectional
correlation analysis were used in the analysis of data. In
the research, it was concluded that the burnout levels of
teachers working in private schools are medium and their
classroom management skills are high. In the research, it
was concluded that the burnout levels and classroom
management skills of teachers working in public schools
are high. The burnout levels of teachers working in
private schools do not differ significantly by gender. In
terms of Professional seniority, a significant
diffecerence was observed. The study suggested that the
classroom management skills of teachers working in
private schools do not differ significantly according to
gender and professional seniority. The study also
revealed that the burnout levels and classroom
management skills of teachers working in public schools
did not differ significantly according to gender and
professional seniority variable. The study also concluded
that there is no relationship between burnout levels and
classroom management skills of teachers working in
both public and private schools. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.21764/maeuefd.752974 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tükenmişlik | en_US |
dc.subject | Sınıf Yönetim Becerileri | en_US |
dc.subject | Özel Okul | en_US |
dc.subject | Resmi Okul | en_US |
dc.subject | Burnout | en_US |
dc.subject | Classroom Management Skills | en_US |
dc.subject | Private Schools | en_US |
dc.subject | Public Schools | en_US |
dc.title | Özel ve resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişki | en_US |
dc.title.alternative | The relationship between burnout levels and classroom management skills of teachers working in private and public schools | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-7484-5685 | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 58 | en_US |
dc.identifier.startpage | 290 | en_US |
dc.identifier.endpage | 311 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |