Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüneş, Ahmet Melih
dc.date.accessioned2022-11-18T07:35:49Z
dc.date.available2022-11-18T07:35:49Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://doi.org/https://doi.org/10.21764/maeuefd.752974
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12707
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı özel ve resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini özel ve resmi okullarda görev yapan toplam 321 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak “Maslach Tükenmişlik Envanteri” ve “Sınıf Yönetimi Becerisini Değerlendirme Ölçeği”, kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, Tek faktörlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Moments çift yönlü korelâsyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada özel okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin orta ve sınıf yönetim becerilerinin ise yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerilerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada özel okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği; mesleki kıdeme göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği; sınıf yönetimi becerilerinin ise cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetimi becerilerinin cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca hem özel hem de resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerileri arasında bir ilişki olmadığı sonucuna da ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relationship between burnout levels and classroom management skills of teachers working in private and public schools. In the research, relational screening model was used. The sample of the research consists of 321 teachers working in private and public schools. In the research, "Maslach Burnout Inventory" and "Classroom Management Skill Evaluation Scale" were used as data collection tools. Frequency, percentage, mean, standard deviation, T-test, One-factor Variance Analysis (ANOVA) and Pearson Moments bidirectional correlation analysis were used in the analysis of data. In the research, it was concluded that the burnout levels of teachers working in private schools are medium and their classroom management skills are high. In the research, it was concluded that the burnout levels and classroom management skills of teachers working in public schools are high. The burnout levels of teachers working in private schools do not differ significantly by gender. In terms of Professional seniority, a significant diffecerence was observed. The study suggested that the classroom management skills of teachers working in private schools do not differ significantly according to gender and professional seniority. The study also revealed that the burnout levels and classroom management skills of teachers working in public schools did not differ significantly according to gender and professional seniority variable. The study also concluded that there is no relationship between burnout levels and classroom management skills of teachers working in both public and private schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.21764/maeuefd.752974en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectSınıf Yönetim Becerilerien_US
dc.subjectÖzel Okulen_US
dc.subjectResmi Okulen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectClassroom Management Skillsen_US
dc.subjectPrivate Schoolsen_US
dc.subjectPublic Schoolsen_US
dc.titleÖzel ve resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between burnout levels and classroom management skills of teachers working in private and public schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7484-5685en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue58en_US
dc.identifier.startpage290en_US
dc.identifier.endpage311en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster