Turizm ve otel işletmeciliği bölümü önlisans öğrencilerinin “tatil” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi
Özet
Araştırmanın amacı, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünde önlisans eğitimi alan öğrencilerin
"tatil" kavramına ilişkin algılarının ortaya çıkartılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda metafor
analizine başvurulmuştur. Araştırmada her bir öğrencinin "tatil" kavramına yönelik birden fazla
metafor üretmesine izin verilmiştir. Araştırmanın verileri, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar
döneminde Balıkesir Üniversitesi Balıkesir Meslek Yüksekokulu ile Sındırgı Meslek Yüksekokulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümlerinin tüm sınıflarında öğrenim gören 140 öğrenciden elde
edilmiştir. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır.
Bulgular, yüzde ve frekans değerleri ile verilmiştir. Araştırma bulgularına göre önlisans
öğrencileri "tatil" kavramına yönelik 180 metafor üretmişlerdir. Ancak anlamsız olduğu
düşünülen toplam 10 metafor elenerek araştırmanın kapsamı dışında bırakılmış ve analizler 170
metafor üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu metaforlar 11 farklı kavramsal kategori altında
toplanmıştır. Çalışmada "tatil" kavramına yönelik en fazla “dinlenme” metaforunun üretildiği
belirlenmiştir. The aim of the study is to reveal the perceptions of the students who receive associate degree in
Tourism and Hotel Management about the concept of "vacation". Metaphor analysis was used in
the study and each student was allowed to produce more than one metaphor for the "vacation
concept”. The data were obtained from 140 students who studying in the Tourism and Hotel
Management Department at Balıkesir University Balıkesir Vocational School and Sındırgı
Vocational School in the spring semester of the 2019-2020 academic year. In the study, one of the
qualitative research methods, phenomenology design was used. The findings are presented with
percentage and frequency values. According to the findings of the research, undergraduate
students produced 180 metaphors for the concept of "vacation". However, 10 metaphors, whose
meaningless, were excluded from the study, and the analyses were carried out on 170 metaphors.
These metaphors are grouped under 11 different conceptual categories. In the study, it was
concluded that the most "rest" metaphor was produced for the concept of "vacation".