Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, Melike
dc.contributor.authorGül, Kadriye
dc.date.accessioned2022-12-09T07:22:07Z
dc.date.available2022-12-09T07:22:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2021.773
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12726
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünde önlisans eğitimi alan öğrencilerin "tatil" kavramına ilişkin algılarının ortaya çıkartılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda metafor analizine başvurulmuştur. Araştırmada her bir öğrencinin "tatil" kavramına yönelik birden fazla metafor üretmesine izin verilmiştir. Araştırmanın verileri, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Balıkesir Üniversitesi Balıkesir Meslek Yüksekokulu ile Sındırgı Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümlerinin tüm sınıflarında öğrenim gören 140 öğrenciden elde edilmiştir. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Bulgular, yüzde ve frekans değerleri ile verilmiştir. Araştırma bulgularına göre önlisans öğrencileri "tatil" kavramına yönelik 180 metafor üretmişlerdir. Ancak anlamsız olduğu düşünülen toplam 10 metafor elenerek araştırmanın kapsamı dışında bırakılmış ve analizler 170 metafor üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu metaforlar 11 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Çalışmada "tatil" kavramına yönelik en fazla “dinlenme” metaforunun üretildiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to reveal the perceptions of the students who receive associate degree in Tourism and Hotel Management about the concept of "vacation". Metaphor analysis was used in the study and each student was allowed to produce more than one metaphor for the "vacation concept”. The data were obtained from 140 students who studying in the Tourism and Hotel Management Department at Balıkesir University Balıkesir Vocational School and Sındırgı Vocational School in the spring semester of the 2019-2020 academic year. In the study, one of the qualitative research methods, phenomenology design was used. The findings are presented with percentage and frequency values. According to the findings of the research, undergraduate students produced 180 metaphors for the concept of "vacation". However, 10 metaphors, whose meaningless, were excluded from the study, and the analyses were carried out on 170 metaphors. These metaphors are grouped under 11 different conceptual categories. In the study, it was concluded that the most "rest" metaphor was produced for the concept of "vacation".en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherProf. Dr. Yüksel Öztürken_US
dc.relation.isversionof10.26677/TR1010.2021.773en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTatilen_US
dc.subjectMetafor Analizien_US
dc.subjectÖnlisans Öğrencisien_US
dc.subjectTurizm ve Otel İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.subjectVacationen_US
dc.subjectMetaphor Analysisen_US
dc.subjectAssociate Degree Studenten_US
dc.subjectDepartment of Tourism and Hotel Managementen_US
dc.titleTurizm ve otel işletmeciliği bölümü önlisans öğrencilerinin “tatil” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the perception of tourism and hotel management associate degreestudents about the concept of “vacation” with the metaphorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentSındırgı Meslek Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9046-4161en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9039-153Xen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1404en_US
dc.identifier.endpage1423en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster