Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgül, Sinem Güçhan
dc.date.accessioned2023-02-17T07:14:17Z
dc.date.available2023-02-17T07:14:17Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12852
dc.description.abstractThis study aims to introduce inquiry-based play activities and to examine their effectiveness on young children's conceptual understanding of the shape of the Earth and the day-night cycle. The inquiry-based play activities for preschool children were designed to support children to learn the concepts of the shape of the Earth and the day-night cycle. The activities were designed based on the Preschool Learning Cycle (Play, Explore, and Discuss). The study sample consisted of 80 children, 33 of whom are girls and 47 are boys. The children’s ages ranged from 54 to 70 months. To measure children's conceptual understanding, Earth-2 (EArth Representation Test for cHildren-2) developed by Straatemeier et al. (2008) was used. Science journals were used to promote children’s reflective thinking and to evaluate their learning. The results revealed that the inquiry-based play activities positively affected young children's conceptual understanding of the shape of the Earth and the day-night cycle. Keywords: inquiry, play, early childhood, science education, astronomy.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, sorgulama temelli oyun etkinliklerini tanıtmayı ve bu etkinliklerin çocukların Dünya’nınşekli ve gece-gündüz döngüsü gibi astronomik olgulara ilişkin kavramsal anlayışları üzerindekietkililiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik sorgulamaya dayalıoyun etkinlikleri, çocukların Dünya'nın şekli ve gece-gündüz döngüsü kavramlarını öğrenmesinidesteklemek için tasarlanmıştır. Okul Öncesi Öğrenme Döngüsü (Preschool Learning Cycle), Oyna,Keşfet ve Tartış aşamalarından oluşmakta ve etkinliklerin öğrenme süreci bölümünde yer almaktadır.Araştırmanın örneklemini 33'ü kız 47'si erkek olmak üzere 80 çocuk oluşturmaktadır. Çocukların yaşları54-70 ay arasındadır. Çocukların kavramsal anlayışlarını belirlemek için Straatemeier ve diğerleri(2008) tarafından geliştirilen Earth-2 (EArth Representation Test for cHildren-2) kullanılmıştır.Öğrenmenin değerlendirilmesi ve yansıtılması için bilim defterleri kullanılmıştır. Sonuçlar sorgulamayadayalı oyun etkinliklerinin, küçük çocukların Dünya’nın şekli ve gece-gündüz oluşumu ilgili kavramsalanlayışlarını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherEvrim Erbilginen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInquiryen_US
dc.subjectPlayen_US
dc.subjectEarly Childhooden_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectAstronomyen_US
dc.subjectSorgulamaen_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectErken Çocukluken_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectAstronomien_US
dc.titleIntegration of inquiry and play: Young children’sconceptual change in astronomyen_US
dc.title.alternativeSorgulama ve oyunun bütünleştirilmesi: Küçük çocukların astronomi ile ilgili kavramsal değişimlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5702-2150en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster