Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Emine
dc.contributor.authorEşin, Şeyma
dc.date.accessioned2023-03-22T11:09:31Z
dc.date.available2023-03-22T11:09:31Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationEşin, Şeyma. Covid-19 salgın sürecinde 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının ve nedenlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12953
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; Covid-19 salgın sürecinde 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının belirlenmesi ve nedenlerinin incelenmesidir. Araştırmada yakınsayan paralel karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Yalova ili Merkez ilçesinde bulunan devlet okullarında öğrenim gören 330 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler çevrimiçi ortamda ve yüz yüze toplanmıştır. Nicel verilerin toplanmasında Matematik Kaygısı Endişesi Ölçeği ve verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t-testi kullanılmıştır. Araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin Covid-19 salgın sürecindeki matematik kaygılarının derinlemesine incelenebilmesi için araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu soruların yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilerek tematik kodlama yapılmıştır. Öğrencilerde matematik kaygısının, cinsiyet ve yakın çevrede Covid-19 olma değişkenine göre anlamlı bir farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin ve yakın çevrede Covid-19 olmadığını belirten öğrencilerin matematik kaygılarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Salgın sürecinde öğrencileri kaygılandıran durumlar; Covid-19 kaynaklı durumlar, psikolojik durumlar, eğitimle ilgili durumlar ve sosyolojik durumlar olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin kaygı nedenleri incelendiğinde matematik dersine, matematik başarısına, matematikte işlem yapmaya, LGS’ ye, yeni nesil sorulara olumsuz algılarının olduğu görülürken matematik öğretmenine olumlu algıları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Matematiği günlük hayatta kullanmaya ilişkin olumlu ve olumsuz algılarının sayıca yakın çıktığı görülmüştür. Bu çalışmanın pandemi sürecinde öğrencilerin matematik kaygılarınıve nedenlerini detaylı ortaya koyması açısından alana katkı sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the mathematics anxiety of 8th grade students during the Covid-19 epidemic process and to examine the reasons. Convergent parallel mixed method design was used in the research. 330 8th grade students studying at public schools in the central district of Yalova province participated in the research. Data were collected online and face to face. Mathematics Anxiety-Apprehension Survey was used to collect quantitative data and unrelated samples t-test was used for data analysis. In the research, a semi-structured interview form with open-ended questions prepared by the researchers was used in order to examine the mathematics anxiety of the 8th grade students in the Covid-19 epidemic process. Qualitative data were analyzed using the content analysis method and thematic coding was done. It has been determined that math anxiety in students creates a significant difference according to gender and being Covid-19 in the immediate environment. It has been determined that female students and students who state that there is no Covid-19 in their immediate environment have higher math anxiety. Situations that worry students during the epidemic; Situations caused by Covid-19 are determined as psychological situations, educational situations and sociological situations. When the reasons for anxiety of the students were examined, it was seen that they had negative perceptions about the mathematics lesson, mathematics success, mathematics, HSEE, and new generation questions, while they had positive perceptions of the mathematics teacher. It has been observed that the positive and negative perceptions of using mathematics in daily life are close in number. This study contributes to the field in terms of revealing students' math anxiety and reasons in detail during the pandemic process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19 Salgın Sürecien_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subject8. Sınıf Öğrencilerien_US
dc.subjectMatematik Kaygısıen_US
dc.subjectMetaforik Algılaren_US
dc.subjectCovid-19 Outbreak Processen_US
dc.subjectMathematics Educationen_US
dc.subject8th Grade Studentsen_US
dc.subjectMath Anxietyen_US
dc.subjectMetaphorical Perceptionen_US
dc.titleCovid-19 salgın sürecinde 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının ve nedenlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of 8th grade students' mathematics anxiety levels and causes during the covid-19 outbreak processen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster