Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCanbulut, Muhammed
dc.contributor.authorOkay, Hasan Hakan
dc.date.accessioned2023-05-17T10:15:27Z
dc.date.available2023-05-17T10:15:27Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1300-9206 - 2687-4288
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32547/ataunigsed.866634
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13027
dc.description.abstractBu araştırma, gitar eğitiminde sol elde parmak numarası kullanımında bireysel çalgısı gitar olan müzik öğretmeni adaylarının farkındalıklarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, fenomenolojik nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanan veriler, kodlanarak temalar oluşturulmuş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, müzik öğretmeni adayları gitarda sol elde parmak numarası kullanımında farkındalık sergilemekte ve çeşitli duyuşsal özellikler taşıyarak olguyla etkileşim içindedirler. Müzik öğretmeni adaylarının sergiledikleri duyuşsal özelliklerinde ise parmak numarası yazma konusunda kendilerini yetersiz görme eğilimleri öncelikle öne çıkmaktadır. Bunların yanında öğretmen adaylarının parmak numarası yazılmış notalarla çalışırken rahat oldukları, mutlu hissettikleri, zorluklara karşı direnme için bir amaç kaynağı olarak konuyu dikkate aldıkları, zorlandıkları bir mücadele alanı olarak görüp fayda sağladıkları ve kendilerini başarılı hissettikleri belirlenmiştir. Bu olumlu duygulara karşıt olarak ise, parmak numarası yazılmış notaları çalmaktan kaçınma, zorlanma, bu tür notalarla çalışırken parmak numarasına karşı umursamaz olma, kaygı hissetme ve zorlandıklarında başarısızlık duygusu içinde olma gibi duygulara ait ifadeler ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to explore the awareness of music teacher candidates, whose individual instrument is the guitar, in the use of finger numbers on the left hand in guitar training. For this purpose, the research was designed as a phenomenological qualitative study. The data collected with the semi-structured interview technique were coded and themes were formed and the obtained findings were interpreted. According to the results of the study, prospective music teachers exhibit awareness of the use of finger numbers on the left hand in guitar playing and interact with the phenomenon by carrying various effective characteristics. Also, in the effective characteristics of the music teacher candidates, it can be said that there is a tendency to see themselves as insufficient in writing finger numbers. Besides, it was determined that the teacher candidates were comfortable and felt happy and successful while playing the notes written with their finger numbers, considered the subject as a source of purpose to resist difficulties, benefited from it as a struggling area. In contrast to these positive emotions, expressions of emotions such as avoiding playing the notes with finger numbers, having difficulty, being careless towards the finger number while playing such notes, feeling anxiety, and feeling of failure when they were forced, emerged.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherCordusen_US
dc.relation.isversionof10.32547/ataunigsed.866634en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇalgı Eğitimien_US
dc.subjectGitar Eğitimien_US
dc.subjectParmak Numarasıen_US
dc.subjectInstrument Trainingen_US
dc.subjectThe Guitar Trainingen_US
dc.subjectThe Guitar Fingeringen_US
dc.titleGitarda sol elde parmak numarası kullanımı hakkında müzik öğretmeni adaylarının görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe opinions of music teacher candidates about the use of finger numbers on the left hand in guitar playingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2472-3989en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3465-1325en_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue46en_US
dc.identifier.startpage153en_US
dc.identifier.endpage167en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster