Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGirgin, Demet
dc.contributor.authorErten, Sena
dc.date.accessioned2023-06-12T07:37:24Z
dc.date.available2023-06-12T07:37:24Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationErten, Sena. Çalgı eğitiminde öğretmen profili ile öğrencilerin çalgı dersine yönelik motivasyonları ve tükenmişlikleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13089
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, çalgı eğitimi alan öğrencilerin çalgı dersine yönelik motivasyonları ve tükenmişlikleri üzerinde öğretmen profilinin etkisinin incelenmesi ve öğrencilerin çalgı eğitimine yönelik motivasyonlarının ve tükenmişliklerinin, araştırma için belirlenmiş değişkenlerle ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 öğretim yılında 5 üniversitenin eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi anabilim dalları'nda eğitim alan 214 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Çalışma ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Bireysel Çalgı Dersi Tükenmişlik Ölçeği, Etkili Bireysel Çalgı Öğretmeni Ölçeği, Bireysel Çalgı Dersi Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin çalgı dersine yönelik motivasyonlarının ve tükenmişliklerinin; çalgı eğitimi alma süresi, ailede müzik aleti çalan kişi bulunma durumu, haftalık ders saati, ailenin ekonomik düzeyi, herhangi bir ek işte çalışma durumu, cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, mezun olunan lise türüne göre farklılaşmadığı, çalgı çalışma süresine göre farklılaştığı, öğrencilerin çalgı dersine yönelik motivasyonları ile çalgı öğretmeni profili arasında orta seviyede pozitif, öğrencilerin çalgı dersine yönelik tükenmişlikleri ile çalgı öğretmeni profili arasında yüksek seviyede negatif anlamlı bir ilişki olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study sought to investigate the effect of the teacher profile on the instrumental music students' motivation and burnout, as well as assess their motivation and burnout towards instrument education in terms of some variables. The participants of the research consisted of 214 undergraduate students studying in the music education departments of the education faculties of 5 universities in the 2020-2021 academic year. Personal Information Form, Instrument Lesson Burnout Scale, Effective Individual Musical Instrument Teacher Profile Scale and Instrument Lesson Motivation Scale were used in the study. The results revealed that students motivation and burnout towards instrumental course did not significantly differ based on duration of instrument education, having a musician in the family, weekly course hours, parental economic status , working a second job, gender, grade level, age, type of high school graduated, whereas the length of instrument practise variable significantly correlated with the students motivation and burnout. Furthermore, a moderately positive and significant relationship was found between the motivation of the students toward the instrument course and the profile of the instrument teacher, while there was a highly negative and significant relationship between the students' burnout and the profile of the instrument teacheren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectÇalgı Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Profilien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectInstrument Educationen_US
dc.subjectTeacher Profileen_US
dc.subjectMotivatioen_US
dc.titleÇalgı eğitiminde öğretmen profili ile öğrencilerin çalgı dersine yönelik motivasyonları ve tükenmişlikleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between teacher profile in instrument education and students’ motivations and burnouts towards the instrument educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster