Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKartallıoğlu, Nurettin
dc.contributor.authorTopuzkanamış, Ersoy
dc.date.accessioned2023-06-16T11:51:49Z
dc.date.available2023-06-16T11:51:49Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-7782 - 2148-9599
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.1032364
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13142
dc.descriptionTopuzkanamış, Ersoy (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractYabancı dil öğretiminde önemli bir yeri olan yanlış çözümlemesine uygun olarak yürütülen bu çalışma Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi lisans düzeyindeki yabancı öğrencilerden 41’i ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerden edinilen yazılı metinlerdeki yanlışlar derlendikten sonra alanyazında bu alana odaklanan çalışmaların eksikliği düşünülerek yazım ve noktalama konusunda alt kategorilere ayrılıp sayılmıştır. Kategoriler öğrencilerin yanlışlarına göre büyük harf, kelime veya ekin yanlış yazımı, eksik veya fazla harf yazma, bitişik veya ayrı yazma ve noktalama işareti eksikliği veya yanlışlığı olarak belirlenmiştir. Yanlışlar, nedenlerine göre aşırı kurallaştırma, istisnaları bilmeme, yanlış kavram geliştirme olarak ayrılabilirse de genel olarak klavyede hızlı yazmanın getirdiği dikkatsizlik ve özensizliğin etkisinin büyük olduğu rahatlıkla söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThis study, which was carried out in accordance with the analysis of errors, which has an important place in foreign language teaching, was carried out with 41 foreign students at Bolu Abant İzzet Baysal University. The mistakes in the written texts obtained from the students were compiled and counted by dividing them into sub-categories on spelling and punctuation, considering the lack of studies focusing on this field in the literature. According to the mistakes of the students, the categories appeared as capital letters, misspellings of words or suffixes, writing missing or extra letters, writing adjacent or separate, and lack of punctuation or inaccuracy. Although mistakes can be divided into excessive rules, not knowing the exceptions, and wrong concept development, it can easily be said that the effect of carelessness and carelessness brought by fast typing on the keyboard is great.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYakup YILMAZen_US
dc.relation.isversionof10.29000/rumelide.1032364en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancılara Türkçe Öğretimien_US
dc.subjectYanlış Çözümlemesien_US
dc.subjectYazımen_US
dc.subjectNoktalamaen_US
dc.subjectTeaching Turkish to Foreignersen_US
dc.subjectError Analysesen_US
dc.subjectSpellingen_US
dc.subjectPunctuationen_US
dc.titleBir yanlış çözümlemesi araştırması: Yabancı öğreniciler neyi yanlış yazıyor?en_US
dc.title.alternativeA research on error analysis: What foreign learners write wrong?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1175-2043en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6592-4077en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster