Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydemir, Tugay
dc.contributor.authorEr, Kemal Oğuz
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:14Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30964/auebfd.1112062
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1209360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13885
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının özgeci davranışları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modelinin benimsendiği araştırmada veriler, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde 2019-2020 Bahar yarıyılında 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 542 öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ümmet, Ekşi ve Otrar (2013) tarafından geliştirilen “Özgecilik Ölçeği”, Üstüner (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgiler Anketi” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t- testi, Mann Whitney U testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskall Wallis testi, Pearson korelasyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve özgecilik düzeylerinin yüksek düzeye yakın olduğu görülmüştür. Elde edilen diğer sonuçlara göre, adayların özgecilik düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının özgecilik düzeyleri ve demografik değişkenler; öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları üzerinde zayıf bir etkiye sahiptir. Araştırma sonucunda söz konusu değişkenler arasındaki yüksek düzeyde ilişki, değişkenlerin doğası ve ilgili kuramsal yapı göz önüne alındığında beklenen bir sonuçtur. Bunun gerçekleşmeme nedeninin nitel araştırma yöntemleriyle irdelenebileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the relationship between pre-service teachers' altruistic behaviors and their attitudes toward the teaching profession. In this study, in which the relational screening model was adopted, the data were collected from 542 pre-service teachers studying in the 3rd and 4th grades in the 2019-2020 spring semester at Balıkesir University Necatibey Faculty of Education. The "Altitude Scale" developed by Ümmet, Ekşi and Otrar (2013), the "Attitude Scale towards the Teaching Profession" developed by Üstüner (2006) and the "Personal Information Questionnaire" developed by the researcher were used as data collection tools in this research. In the data analysis, the t-test, Mann-Whitney U test, one-way analysis of variance, Kruskal-Wallis test, Pearson correlation analysis, multiple linear regression analysis and structural equation modeling were used. The findings showed that the attitudes of the teacher candidates toward the teaching profession and their altruism levels were close to high. There was a weak positive relationship between the altruism levels of the candidates and their attitudes toward the teaching profession. In addition, pre-service teachers' altruism levels and demographic variables had a weak degree of influence on attitudes toward the teaching profession. A high level of relationship between the variables in question was an expected result when the nature of the variables and the related theoretical structure were considered. It was thought that the reason why this did not happen could be examined with qualitative research methodsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAltruismen_US
dc.subjectAttitude Toward The Teaching Professionen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectTeacher Qualificationsen_US
dc.subjectTeacher Behavioren_US
dc.subjectÖzgeciliken_US
dc.subjectÖğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumen_US
dc.subjectÖğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectÖğretmen Niteliklerien_US
dc.subjectÖğretmen Davranışlarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının özgeci davranışları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between the altruistic behaviors and attitudes toward the teaching profession of pre- service teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume56en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1105en_US
dc.identifier.endpage1137en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempT.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1209360en_US
dc.identifier.doi10.30964/auebfd.1112062


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster