Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBedizel, Nazlı Ruya Taşkın
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:17Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1302-5147
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1291712
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1202789
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13930
dc.description.abstractBu çalışma, birinci sınıf biyoloji ve kimya öğretmeni adaylarının modern genetik öğrenme anlayış düzeylerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, betimleyici bir tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 18'i biyoloji ve 16'sı kimya olmak üzere toplam 34 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada, Duncan ve diğerleri (2009) tarafından geliştirilen modern genetik öğrenme progresyonu çerçevesine dayalı çoktan seçmeli maddeler kullanılmıştır. Çerçeve, bilimsel akıl yürütmeden mevcut olmayan akıl yürütmeye kadar beş seviyede puanlanan modern genetik öğrenmeyle ilgili 16 yapıdan oluşacak şekilde ele alınmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler, modern genetik anlama düzeylerini belirlemek için hem nicel hem de nitel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular katılımcıların B (bilgi kaynağı olarak genler), C1 (Proteinler hücrenin işlerini yapar), E (genetik materyalin fiziksel geçişi) ve F1 (genotip fenotip arasındaki ilişki) yapılarından en yüksek puanları aldıklarını göstermiştir. Bununla birlikte, A1 (Genetik bilginin evrenselliği), D (Hücreler farklı genleri ifade eder), F2 (olasılığa dayalı örüntüler), F3 (Moleküler ve Mendel modelleri arasındaki ilişki) ve J (Bir organizmanın yaşamı boyunca gen ifadesi değişebilir) yapılarına yönelik kavramsal anlamalarının oldukça düşük olduğunu göstermiştir. Çalışma, mevcut öğretim yöntemlerinin etkililiği hakkında fikir vermekte ve geleceğin biyoloji ve kimya öğretmenlerini daha iyi hazırlamak için iyileştirmelerin yapılabileceği alanları vurgulamaktadır. Çalışma ayrıca öğrencilerin moleküler, genetik ve mayotik modeller arasındaki ilişkiyi anlamakta zorlandıklarını göstermekte ve öğrencilerin genetik bilgi hakkında bilimsel olarak akıl yürütebilmek için bu modeller arasındaki ilişkiyi anlamaları gerektiğini öne sürmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to assess the conceptual understanding levels of first-grade biology and chemistry pre-service teachers regarding modern genetics. In the study, a descriptive survey model was employed. The participants of the study consisted of a total of 34 teacher candidates, 18 in biology and 16 in chemistry. As the data collection tool, the "Multiple-Choice Modern Genetics Test" based on the Modern Genetics Learning Progression framework developed by Duncan et al. (2009) was used. The Modern Genetics Learning Progression framework was structured around 16 constructs related to modern genetics. The items in the test were scored at five levels, ranging from basic scientific reasoning to non-scientific reasoning. The data obtained from the participants were analyzed both quantitatively and qualitatively to determine their levels of understanding in modern genetics. The findings revealed that the participants had the highest conceptual understanding levels in constructs B (genes as information), C1 (proteins do the work of the cell), E (physical transmission of genetic material), and F1 (relationship between genotype and phenotype). However, the conceptual understanding levels were found to be quite low for constructs A1 (universality of genetic information), D (cells express different genes), F2 (probabilistic patterns), F3 (relationship between molecular and Mendelian models), and J (gene expression can change during an organism’s life span). The results suggest that first- grade pre-service teachers in the study struggle to comprehend the relationship between molecular, genetic, and meiotic models, highlighting the necessity for them to understand these relationships in order to engage in scientific reasoning about genetics. The study emphasizes the importance of early introduction of molecular genetic concepts, revising the curriculum, addressing genetic determinism, and incorporating instruction based on everyday life contexts to better prepare future biology and chemistry teachers in the realm of modern genetics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectModern Genetik Bilgisien_US
dc.subjectÖğrenme Progresyonlarıen_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectGenetik Eğitimien_US
dc.subjectModern Genetics Knowledgeen_US
dc.subjectLearning Progressionsen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.subjectPre-Service Teachersen_US
dc.subjectGenetics Educationen_US
dc.titleBirinci sınıf biyoloji ve kimya öğretmen adaylarının modern genetiğe ilişkin kavramsal anlama düzeylerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessing modern genetic conceptual understanding levels of first- year biology and chemistry pre-service teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.startpage1842en_US
dc.identifier.endpage1868en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1202789en_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1291712


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster