Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorDolu, Gamze
dc.contributor.authorSevim, Nebahat
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:08Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2822-3535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.54614/AUJKKEF.2022.893166
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1109959
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14372
dc.description.abstractBu çalışmada TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında, 2016-2020 yılları arasın- da desteklenmesine karar verilen fen projelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında 119 proje incelenmiştir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanarak yapıl- mıştır. Verilerin analizinde ise tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında; en çok projenin 2018 yılında ve üniversiteler tarafından hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama sürelerine bakıldığında altı ile on gün arasında uygulanan projelerin sayısının oldukça fazla olduğu belirlenmiştir. Proje- lerin katılımcı kitlesini ise büyük bir oranda ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Projelerde ulaşılmak istenen amaçlar arasında ilk sırayı “disiplinler arası bakış açısı kazandırmak” almıştır. Konu olarak en çok doğa, ekoloji ve çevre konuları seçilmiştir. Uygulama süreçlerinde en çok tercih edilen tekniklerin ise gözlem ve oyun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların, gelecekte önerilecek projelere rehber olacağı ve katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine science projects that are decided to be supported between 2016-2020 within the scope of TUBITAK 4004 Education of Nature and Science Schools program. The sample of the study consists of 119 projects. This study was conducted by using the document analysis method, which is one of the qualitative research methods. The thematic content analysis method was used in the analysis of the data. Considering the obtained results, it was obtained that the most of the projects were prepared in 2018 and by universities. Considering the implementation period, it was obtained that the number of projects that are implemented between six to ten days is quite high. The project participants are secondary school students mostly. “Gaining an interdisciplinary perspective” comes first among the aims of the projects. Nature, ecology and environmental issues were mostly chosen as the subject. It has been concluded that the most preferred techniques in the application processes are observation and play. It is thought that the results obtained from this study will guide and contribute to the projects to be proposed in the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEducational Academic Research (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Projelerien_US
dc.subjectTÜBİTAK 4004en_US
dc.subjectDoküman Analizien_US
dc.subjectTematik İçerik Analizien_US
dc.subjectScience Projectsen_US
dc.subjectTUBITAK 4004en_US
dc.subjectDocument Analysisen_US
dc.subjectThematic Content Analysisen_US
dc.titleTÜBİTAK 4004 fen projelerine yönelik tematik içerik analizien_US
dc.title.alternativeThematic content analysis for TUBITAK 4004 science projectsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1109959en_US
dc.identifier.doi10.54614/AUJKKEF.2022.893166


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster