Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaynak, Serap
dc.contributor.authorArat, Nazire
dc.contributor.authorYardımcı, Figen
dc.contributor.authorŞenol, Selmin
dc.contributor.authorYılmaz, Hatice Bal
dc.date.accessioned2024-02-20T07:42:28Z
dc.date.available2024-02-20T07:42:28Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2147-3463 / 2667-6648
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53490/egehemsire.1100418
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14562
dc.descriptionKaynak, Serap (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelik bölümü öğrencilerinin e-sağlık okuryazarlık düzeyi ile klinik karar verme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın evrenini bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde 2018-2019 akademik yılında öğrenim gören 2. 3. ve 4. sınıf olmak üzere toplam 545 öğrenci, örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden 341 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Hemşirelik birinci sınıf öğrencileri dönem içerisinde kliniğe çıkmadığı için örneklem kapsamına alınmamıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen "Tanıtıcı Bilgi Formu", "Hemşirelikte Klinik Karar Verme Ölçeği (HKKVÖ)" ve "E-Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği" kullanılarak elde edilmiştir. Veriler tanımlayıcı istatistikler, Anova ve Mann-Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.23±1.82 olup, %75.1’i kızlardan oluşmaktadır. Öğrencilerin %50.1’i interneti eğlence, iletişim, sosyal medya amacıyla kullandığı, %3.2’sinin ise sadece araştırma yapmak için internetten yararlandığı bulunmuştur. Öğrencilerin %76.5’i son bir hafta içerisinde kendisi veya bir başkasının sağlığı ile ilgili internetten tarama yaptıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin HKKVÖ toplam puan ortalaması 133.39±16.62, E-sağlık okuryazarlık düzeyi toplam puan ortalaması ise 29.24±5.02 olarak bulunmuştur. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinde klinik karar verme becerileri ile e-sağlık okuryazarlık düzeyleri arasında düşük düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin interneti daha çok araştırma yapmak için kullanmaları teşvik edilerek bu ilişkinin arttırılması sağlanabilir.en_US
dc.description.abstractObjective: This study was conducted to determine the relationship between e-health literacy level and clinical decision making skills of nursing students. Methods: The population of this descriptive study consisted of a total of 545 2nd, 3rd and 4th grade students studying at the Faculty of Health Sciences of a state university in the 2018-2019 academic year, and the sample consisted of 341 nursing students who agreed to participate in the study. The data were obtained developed by the researchers "Introductory Information Form", "E-Health Literacy Scale" and "Clinical Decision-Making in Nursing Scale (CDM) ". Data were analyzed using descriptive statistics, Anova and Mann-Whitney U test. Results: The average age of the students is 21.23 ± 1.82 and 75.1% of them are girls. It was found that 50.1% of the students use the internet for entertainment, communication and social media purposes, and 3.2% of them only use the internet for research. 76.5% of the students stated that they had scanned the internet about their own or someone else's health in the last week. The total mean score of CDM of the students was found to be 133.39±16.62, and the total mean score of e-health literacy level was found to be 29.24±5.02. Conclusion: A low-level significant relationship was found between clinical decision-making skills and e-health literacy levels in nursing students. This relationship can be increased by encouraging students to use the internet for more research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEge Üniversitesi Basımevien_US
dc.relation.isversionof10.53490/egehemsire.1100418en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencilerien_US
dc.subjectE-sağlıken_US
dc.subjectKlinik Karar Vermeen_US
dc.subjectNursing Studentsen_US
dc.subjectE-healthen_US
dc.subjectClinical Decision Makingen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin e-sağlık okuryazarlık düzeyi ile klinik karar verme becerileri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between e-health literacy level and clinical decision making skills of nursing studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9482-5254en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9759-7170en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1550-985Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4716-3512en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8015-6379en_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage229en_US
dc.identifier.endpage237en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster