Özel ilköğretim okulları ile devlet okullarının 8.sınıf öğrencilerine olasılık konusundaki bilgi ve becerileri kazandırma düzeylerinin değerlendirilmesi
Citation
Tunç, Eser. Özel ilköğretim okulları ile devlet okullarının 8. sınıf öğrencilerine olasılık konusundaki bilgi ve becerileri kazandırma düzeylerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.Abstract
Olasılık kavramı günlük hayatın yanısıra çeşitli bilim dallarında da önemli bir yere sahip sahiptir. Olasılık konusu uzun yıllar ülkemizin ilköğretim programında hak ettiği yeri alamamıştır. Ancak yenilenen ilköğretim programında, olasılık konusunun önemini vurgulanarak olasılık öğretimine 4. sınıftan itibaren başlanmış ve her sınıf düzeyinde öğretimi esas alınmıştır. Gerek özel ilköğretim okullarında gerekse devlet ilköğretim okullarına alternatif olarak açılan ve velilerin büyük beklentilerle çocuklarını gönderdikleri özel ilköğretim okullarında olasılık konusunun davranışlarının hangi düzeyde kazandırıldığının bilinmesi, okullarda verilen öğretimin karşılaştırılmasına ve olasılık öğretimi için yeni stratejiler geliştirilmesine yardımcı olacaktır. Araştırmanın amacı özel ilköğretim okulunda ve devlet ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 8. Sınıf öğrencilerinin olasılık başarılarını, olasılığa karşı tutumlarını ve matematiğe karşı tutumlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda özel ilköğretim okulları ile devlet ilköğretim okullarının 8. Sınıf öğrencilerinden amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen (NToplam=207) öğrenciye kişisel bilgi formu, olasılık başarı testi, olasılığa karşı tutum ölçeği ve matematiği karşı tutum ölçeği uygulanmıştır. Veriler; bağımsız t testi, Mann Whitney U testi, One Way Anova testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılarak analiz edilmiştir. The concept of probability takes an important place in daily life activities and also in numerous disciplines. However, the subject of probability has not been emphasized as much as it deserves in our country's primary school curriculum. In redesigned primary school curriculum, the subject of probability is underlined and aimed to be taught starting from Grade 4 and made more complicated year by year To know to what extent students in both public schools and private schools which are opened as alternatives to public ones and where parents enroll their students with great expectations acquire the behaviours of the subject of probability will help to compare the education in schools and develop new starategies for the teaching of probability. The purpose of the search is to analyze success in probability, attitude towards probability and attitude towards maths of Grade 8 students studying in private and public schools. For that purpose, selected (Ntotal=207) Grade 8 students in private and public schools with purposive samping method are given personal data form, probability achievement test, and attitude scale towards prability and attitude scale towards maths. Data is analyzed using independent samples t test, Mann Whitney U test, One Way Anova test and Kruskal Wallis H test.