Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇopur, Ahmet
dc.contributor.authorBüyüktopbaş, Elif
dc.date.accessioned2024-12-02T07:03:40Z
dc.date.available2024-12-02T07:03:40Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1516185
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15361
dc.description.abstract2023 Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının incelenmesi amacında olan araştırma verileri doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucunda Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının, öğrencilerin 11 amaca ulaşmaları beklentisiyle hazırlanmış olduğu ve bu amaçlara ulaşılırken 16 becerinin öğrencilere kazandırılmasının hedeflendiği görülmüştür. Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler-I ve II derslerinde, dört ünite ve 61 kazanıma yer verilmiştir. Programda tasavvuf, erdem, güzel ahlak, sosyal düzen gibi konularda Türk kültürüne yön vermiş 39 önemli şahsiyete değinilmiştir. Bu çalışma, Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersinin öğretim programının, öğrencilerin kültürel ve medeni kimliklerini güçlendirme potansiyeline sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, dersin daha da geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için dersin içeriğinin zenginleştirilerek, öğrencilere interaktif ve katılımcı öğrenme yöntemleriyle sunulmasının yararlı olacağı düşünülmektediren_US
dc.description.abstractThe research data, which aims to examine the 2023 Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization Course, was obtained through document review. As a result of the analysis of the research data, it was seen that the Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization Course was prepared with the expectation that the students would achieve 11 goals, and while these goals were achieved, it was aimed to provide students with 16 skills. Four units and 61 learning outcomes are included in the Those Who Shape Our Culture and Civilization-I and II courses. In the program, 39 important figures who shaped Turkish culture on issues such as Sufism, virtue, good morals and social order were mentioned. This study revealed that the curriculum of the Those Who Shape Our Culture and Civilization Course has the potential to strengthen students' cultural and civil identities. However, in order to further develop and disseminate the course, it is thought that it would be beneficial to further enrich the course content and present it to students with interactive and participatory learning methods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.24315/tred.1516185en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectMedeniyeten_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectTarihi Şahsiyetleren_US
dc.subjectCivilizationen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectHistorical Personalitiesen_US
dc.title2023 kültür ve medeniyetimize yön verenler dersi öğretim programının incelenmesien_US
dc.title.alternative2023 examination of the culture and civilization course curriculumen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3837-7260en_US
dc.contributor.authorID0009-0002-3400-3106en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issueÖzel sayıen_US
dc.identifier.startpage292en_US
dc.identifier.endpage304en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster