Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇopur, Ahmet
dc.contributor.authorSözeri, Yıldız
dc.contributor.authorÖnal, Hakan
dc.date.accessioned2024-12-02T07:30:45Z
dc.date.available2024-12-02T07:30:45Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1516008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15363
dc.description.abstractSosyal bilgiler öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler görüş ve deneyimlerin incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada öğretmen adaylarının sosyal bilgiler alanına yönelik aidiyetleri de ele alınmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması temelinde yürütülen araştırmanın verileri, 2023- 2024 eğitim öğretim yılında, sosyal bilgiler öğretmenliği öğrenimi gören sekiz öğretmen adayı ile yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanan veriler, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan analiz sonucunda öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler aidiyetlerinin yüksek olduğu, toplumda sosyal bilgilerin yeterince değer görmediği ve mesleğe başlama konusunda kaygı duydukları şeklinde bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarından hareketle; sosyal bilgiler eğitiminin önemini ve gerekliliğini anlatan çalışmalar yapılması, sosyal bilgiler öğretmeni yetiştiren kurumların kontenjanları ihtiyaç ve atama sonuçlarına göre belirlenmesi ve eğitim fakültelerinde adayların kaygılarını azaltacak çalışma ve etkinliklere yer verilmesi yönünde öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, which was carried out to examine the social studies views of social studies teacher candidates, the belonging of pre-service teachers to the field of social studies was also discussed. The data of the research, which was carried out on the basis of a case study, one of the qualitative research methods, were obtained from interviews with eight pre-service teachers studying social studies teaching in the 2023-2024 academic year The data collected through the semi-structured interview form was analyzed using the content analysis method. As a result of the analysis, it was found that teacher candidates have high social science affiliation, social studies are not valued enough in society, and they are anxious about starting the profession. Based on the research results; Suggestions have been made to conduct studies explaining the importance and necessity of social studies education, to determine the quotas of institutions that train social studies teachers according to needs and appointment results, and to include studies and activities that will reduce the anxiety of candidates in education faculties.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.24315/tred.1516008en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAidiyeten_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectBelongingen_US
dc.subjectTeacher Candidateen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının gözünden sosyal bilgileren_US
dc.title.alternativeSocial studies through the eyes of pre-service teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3837-7260en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issueÖzel sayıen_US
dc.identifier.startpage266en_US
dc.identifier.endpage275en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster