Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayraktar, Bülent
dc.contributor.authorErkal, Cansel
dc.date.accessioned2024-12-04T12:01:40Z
dc.date.available2024-12-04T12:01:40Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.1317444
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15416
dc.description.abstractBu araştırma bireylerin ekonomi okuryazarlık düzeylerinin tüketici karar verme tarzlarına etkisini ölçmek amacı ile yapılmıştır. Ayrıca çalışmada katılımcıların ekonomi eğitimi alıp almama durumuna göre tüketici karar verme tarzlarında farklılık olup olmadığı incelenmektedir. Araştırmanın örneklemini Balıkesir ilinde ikamet eden 426 katılımcı oluşmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda ekonomi okuryazarlığının tüketici karar verme tarzlarına etkisinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir (R=0,325 R 2=0,105 F=49,999 p<0,01). Bununla beraber katılımcıların ekonomi eğitimi alıp almama durumlarına göre tüketici karar verme tarzlarının da farklılık gösterdiği bilgisine ulaşılmıştır. (F=14,510 p<0,05). Katılımcıların ekonomi eğitimi alıp almama durumlarına göre tüketici karar verme tarzları farklılık göstermektedir (F=3,914 p<0,05).en_US
dc.description.abstractThis research was conducted to measure the effect of individuals' economic literacy levels on consumer decision-making styles. In addition, the study examines whether there is a difference in consumer decision-making styles according to whether the participants have received economics education or not. The sample of the research consists of 426 participants residing in Balıkesir. As a result of the study, it has been determined that the effect of economic literacy on consumer decision-making styles is significant (R=0.325 R2=0.105 F=49.999 p<0.01). The economic literacy levels of the participants differ depending on whether they have received economics education or not. (F=14,510 p<0.05). Consumer decision-making styles differ depending on whether the participants received economics education or not (F=3.914 p<0.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.1317444en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomi Okuryazarlığıen_US
dc.subjectEkonomi Eğitimien_US
dc.subjectTüketici karar Verme Tarzlarıen_US
dc.subjectEconomic Literacyen_US
dc.subjectEconomic Educationen_US
dc.subjectConsumer Decision Making Stylesen_US
dc.titleEkonomi okuryazarlığının tüketici karar verme tarzlarına etkisi: Balıkesir'de bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effect of economic literacy on consumer decision making styles: A research in Balıkesiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2956-8842en_US
dc.contributor.authorID0009-0002-3538-1889en_US
dc.identifier.issue51en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster