Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Kerem
dc.contributor.authorAkman, Berrin
dc.date.accessioned2024-12-17T07:33:06Z
dc.date.available2024-12-17T07:33:06Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1300-1272 / 2667-4874
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2024381705
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15545
dc.descriptionAvcı, Kerem (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractEv ortamları, çocukların hayatta kalma ve gelişmesinde kilit bir rol oynamaktadır. Bu sebeple çocukların okul dışındaki yaşamlarının büyük çoğunluğunu geçirdikleri evin, aritmetik ortamının bilinmesi ve çocukların matematik becerilerinin geliştirilmesine yönelik düzenlenmesi oldukça önemlidir. Küçük çocukların ev aritmetik ortamlarının değerlendirilmesi amacıyla uygun örnekleme yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla, ev aritmetik ortamını belirlemek için bir ölçme aracının Türk Kültürüne ve Türkçe diline uyarlanması yapılarak bu ölçme aracından elde edilen puanların geçerlik ve güvenlikleri hesaplanmıştır. Ayrıca ölçme aracından elde edilen toplam puanlar ile bağımsız değişkenler arasında ilişki olup olmadığının araştırılması için hiyerarşik regresyon analizi yapılmıştır. Faktör analizi, “Ev Aritmetik Ortamı Tarama Aracı (EAOTA)”nın tek faktörlü bir yapı oluşturduğunu göstermiştir. Ölçekten elde edilen puanların ise güvenilir sonuçlar verdiğini sonucuna ulaşılmıştır (α:.72). Hiyerarşik regresyon analizi sonuçları; yaş, çocuğun kendi odasının olması, sosyo-ekonomik düzeyin, EAOTA toplam puanlarındaki varyansın önemli bir açıklayıcısı olduğunu işaret etmiştir (p<.05).en_US
dc.description.abstractThe home environment is important for children's survival and development. It’s crucial to understand the home numeracy environment (HNE) and how it affects children's mathematical skills. In this study, the cross-sectional survey model was used to evaluate young children's HNE. For this purpose, a scale to determine the HNE was adapted to Turkish culture and language, and the validity and reliability of the scores obtained from this scale were calculated. In addition, hierarchical regression analysis was utilized to explore the potential association between the scale's total scores and independent variables. Factor analysis showed that the "Home Numeracy Environment (HNE)" formed a single-factor structure. It was concluded that the scores obtained from the scale gave reliable results (α:.72). The results of the hierarchical regression analysis indicated that age, having the child's own room, and socioeconomic status were significant predictors of the variance in the HNE total scores (p< .05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33308/26674874.2024381705en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEv Aritmetik Ortamıen_US
dc.subjectEvin Matematik Ortamıen_US
dc.subjectEv Öğrenme Ortamıen_US
dc.subjectErken Matematik Eğitimien_US
dc.subjectHome Numeracy Environmenten_US
dc.subjectHome Math Environmenten_US
dc.subjectHome Learning Environmenten_US
dc.subjectEarly Math Educationen_US
dc.titleKüçük çocukların ev aritmetik ortamlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the home numeracy environments of young childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8050-9469en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5668-4382en_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage216en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster