Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHınız, Gökhan
dc.contributor.authorÇelik, Özgür
dc.date.accessioned2025-01-13T07:23:42Z
dc.date.available2025-01-13T07:23:42Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn0965-8416 / 1747-7565
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1080/09658416.2024.2367970
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15727
dc.descriptionÇelik, Özgür (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractStudent engagement research in the field of English language teaching (ELT) has substantially increased in recent years. However, there is a research gap concerning the up-to-date analysis of the current state of student engagement research in ELT. This study aims to provide a comprehensive overview of the historical evolution of trends in published articles, the most influential journals, leading researchers, contributing countries and institutions, impactful articles, emerging themes and methodological characteristics of student engagement research in ELT through bibliometric and content analysis. Data for the study were gathered from 175 research articles retrieved from Web of Science and Scopus databases. The findings indicate a growing interest in student engagement research in ELT, with a particular focus on learner psychology and writing skills, while reading, listening, and speaking received considerably less attention. The findings from the study offer resources, research ideas, avenues for publication, professional development, and collaboration.en_US
dc.description.abstractİngiliz Dili Eğitimi (English Language Teaching - ELT) alanında etkin öğrenci katılımı (student engagement) üzerine yapılan araştırmalar son yıllarda önemli ölçüde artmıştır. Buna karşın, İngiliz Dili Eğitimi alanında etkin katılım araştırmalarının güncel durumunun analizine ilişkin alanyazında bir boşluk bulunmaktadır. Bu çalışma, bibliyometrik ve içerik analizi yoluyla, konuya ilişkin yayınlanan makalelerdeki eğilimlerin tarihsel gelişimi, en etkili dergiler, önde gelen araştırmacılar, katkıda bulunan ülkeler ve kurumlar, etkili makaleler, ortaya çıkan temalar ve ELT’de etkin öğrenci katılımı araştırmalarının metodolojik özellikleri hakkında kapsamlı bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. Çalışma için veriler, Web of Science ve Scopus veri tabanlarından seçilen 175 araştırma makalesinden toplanmıştır. Bulgular, ELT’de etkin öğrenci katılımı araştırmalarına artan bir ilgi olduğunu, özellikle öğrenci psikolojisi ve yazma becerilerine odaklanıldığını, okuma, dinleme ve konuşmanın ise çok daha az ilgi gördüğünü göstermektedir. Çalışmadan elde edilen bulgular, akademik dergiler, araştırma fikirleri, yayın, mesleki gelişim ve iş birliğine yönelik öneriler sunmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherRoutledgeen_US
dc.relation.isversionof10.1080/09658416.2024.2367970en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectStudent Engagementen_US
dc.subjectEnglish Language Teachingen_US
dc.subjectBibliometric Researchen_US
dc.subjectLearneren_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.subjectEtkin Öğrenci Katılımıen_US
dc.subjectİngiliz Dili Eğitimien_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectBibliyometrik Araştırmaen_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.titleA bibliometric and content analysis of student engagement research in English language teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalLanguage Awarenessen_US
dc.contributor.departmentYabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0300-9073en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3569-0198en_US
dc.identifier.volume2024en_US
dc.identifier.issuejuneen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage35en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster