Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçüközer, Hüseyin
dc.contributor.authorKorkusuz, Nihal Arı
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationKorkusuz, Nihal Arı. İlköğretim 7. sınıf elektrostatik konusunun bilgisayar destekli öğretim tasarımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1611
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf elektrostatik konusunun bilgisayar destekli öğretim tasarımını yapmaktır. Çalışmada kullanılacak öğretim materyali tasarlanırken öncelikle mevcut öğretim tasarımı modelleri ve bilgisayar destekli öğretim yazılımı geliştirme basamakları incelenmiştir. Yazılım, incelenen öğretim tasarımı modellerini kapsayan Genel Tasarım Modeli'ne uygun olarak, analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarıyla geliştirilmiştir. Materyal geliştirilirken elektrostatik konusunda literatürde karşılaşan kavram yanılgıları araştırılmış ve bu yanılgıları gidermek için sunulan öneriler doğrultusunda etkinlikler tasarlanmıştır. Yazılımda ön test, konu anlatımları, etkileşimli örnekler, simülasyonlar, videolar ve son test bulunmaktadır. Sonuç olarak Fen ve Teknoloji derslerinin bilgisayar destekli olarak islenmesi için hem öğrenciye hem öğretmene yardımcı olacak bir materyal hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to design a computer assisted instruction of electrostatic chapter at 7th grade in primary school. Firstly existing instructional design models and development stages of computer assisted instructional software have been investigated while instructional material used in the study has been being designed. The software has been designed conveniently according to ADDIE model which encloses instructional design models investigated and consists of analysis, design, development, implementation, and evaluation stages. While the material has been being developed, misconceptions encountered in literature have been searched and activities have been designed according to suggestions offered for eliminating the misconceptions. The software contains Pre- Test, Tutorial, Interactive Examples, Simulations, Videos, and Post-Test. As a result, a material assisting both student and teacher has been prepared for lectures on Science and Technology course as computer aided.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Destekli Öğretim
dc.subjectFizik Eğitimi
dc.subjectÖğretim Tasarımı
dc.subjectElektrostatik Öğretimi
dc.titleİlköğretim 7.sınıf elektrostatik konusunun bilgisayar destekli öğretim tasarımıen_US
dc.title.alternativeA desing of computer assisted instraction of the electrostatic chapter at the 7th grade in primary schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster