Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCoşan, Dilek
dc.contributor.authorDoğdubay, Murat
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.date.accessioned2025-03-14T06:29:14Z
dc.date.available2025-03-14T06:29:14Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.isbn978-625-97599-0-6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16383
dc.description.abstractKonfor gıda (comfort food), bireylerin başarı, mutluluk, sevinç ve keyif gibi pozitif duygu durumlarında ya da üzüntü, stres, yalnızlık, depresyon, gerginlik ve mutsuzluk gibi negatif duygu durumlarında tercih ettikleri gıdalar olarak tanımlanmaktadır. Özetle; bireyi duygusal olarak rahatlatan yiyecek ve içeceklerdir. Literatür incelendiğinde konfor gıdalar üzerine Türkiye’de yapılan çalışmaların sınırlı sayıda olduğu görülmektedir. Bu çalışma bireylerin ruh haline göre tükettikleri yöresel konfor gıdaları tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini Z kuşağı, örneklemini ise; Balıkesir ilinde yaşayan Z kuşağı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Yapılan bu çalışma gerek gıda firmalarında gerek ise yiyecek ve içecek işletmelerinde hizmete sunulan gıdaların tanıtım ve pazarlamasında ve işletmelerin ürün yelpazesini genişleterek tüketici tatmini sağlama noktasında fayda sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractComfort food is defined as foods that individuals prefer in positive emotional states such as success, happiness, joy and pleasure, or in negative emotional states such as sadness, stress, loneliness, depression, tension and unhappiness. In a nutshell; it is the food and drinks that emotionally relax the individual. When the literature is examined, it is seen that there are a limited number of studies conducted in Turkey on comfort foods. This study was designed to identify local comfort foods that individuals consume according to their mood. The universe of the research is Generation Z, and the sample is Generation Z living in Balıkesir province. Semi-structured interview technique, one of the qualitative research methods, was used in the research. This study will be beneficial in the promotion and marketing of foods offered in both food companies and food and beverage businesses, and in providing consumer satisfaction by expanding the product range of businesses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGülay Börekçien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonfor Gıdaen_US
dc.subjectDuygusal Yeme Davranışıen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectComfort Fooden_US
dc.subjectEmotional Eating Behavioren_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.titleZ kuşağının konfor gıda tüketimi: Balıkesir örneğien_US
dc.title.alternativeComfort food consumption of generation z: Balikesir exampleen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalV . International Congress of Youth Researchesen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2331-9132en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5601-6931en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.identifier.startpage318en_US
dc.identifier.endpage324en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster