Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMet, Önder
dc.contributor.authorDereli, Özkan
dc.contributor.authorBuyruk, Emre
dc.date.accessioned2025-03-20T08:18:28Z
dc.date.available2025-03-20T08:18:28Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16428
dc.description.abstractTurizm sektörü döviz geliri, istihdam, milli gelir, dış tanıtım vb. açılardan Türkiye ekonomisine ciddi katkılar sağlamaktadır. Bununla birlikte turizm ve otel işletmeleri, aşırı rekabet ortamında zaman zaman finansal zorluklar yaşamaktadırlar. Bu çalışmanın amaçları üç noktada toplanabilir: 1) Türk turizm/otel işletmelerinin finansal durumunu analiz etmek ve finansal yapısına ilişkin bir görüş oluşturmak, 2) turizm/konaklama sektörünün finansal karakteristikleri hakkında bir fikir edinmek ve bunun gelişmiş batı ülkelerindeki benzer işletmelerden farklılıklarını ortaya koymak ve 3) analiz dönemi 2008 küresel finans krizini kapsadığından, Türk turizm/konaklama sektörünün krizden etkilenip etkilenmediğini belirlemek, olarak ifade edilebilir. Çalışmada, İMKB’ye kayıtlı toplam 10 turizm/ otel şirketinden uygun olan 8’inin 2006-2010 yılları arası yıllık bilançoları ve gelir tabloları oranlar yöntemi ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışmada sekiz turizm/otel şirketinin trend analizi yapılmıştır. Analiz bulgularına göre, bazı turizm ve otel şirketlerinin finansal oran göstergeleri birbirlerinden önemli derecede farklılıklar göstermekte ve yıldan yıla dalgalanmaktadır. Aynı zamanda şirketlerin ortalama finansal oranları da literatür bilgilerine göre farklıdır. İMKB’deki turizm ve konaklama şirketlerinin finansal performansı genel olarak olumlu değildir. Şirketler çoğu yılda düşük likidite, yüksek finansman riski ve düşük (hatta negatif) karlılıkla çalışmaktadırlar.en_US
dc.description.abstractTourism industry provides important contributions to the economy of Turkey on the aspects of foreign exchange earnings, employment, national income, foreign publicity etc. However, the tourism and hotel businesses are experiencing financial difficulties from time to time under the over-competitive environment. The aims of this study can be concentrated on three points. These are; 1) analyzing the financial condition and forming an outlook related to financial structures of Turkish tourism/hospitality businesses, 2) form a judgment about financial characteristics of tourism/hospitality businesses and present their differences from similar businesses operating in developed western countries, and 3) determining whether or not the Turkish tourism/accommodation industry was effected from the Crisis, hence the analysis period contains Global Financial Crisis of 2008. In this study, balance sheets and income statements including between the years 2006 and 2010 of eight of the appropriate from total tourism/hospitality companies listed on ISE, are analyzed and interpreted by using the method of ratios. In this study, a trend analysis is performed on each company and on an average scale on eight tourism/hospitality companies throughout the mentioned period. Findings of the analysis indicates that financial ratios of the analyzed some companies are quite different from each other and fluctuated during the years and also average of the industry is different according to the norms of the field. At the same time, average financial ratios of the companies differ from the information provided by the literature. Financial performance of tourism and hospitality companies listed on ISE is not generally positive. In most years companies operated with low liquidity, high financing risk and low (even negative) profitability.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGaziantep Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinansal Analizen_US
dc.subjectTurizm/Otel Şirketlerien_US
dc.subjectOranlaren_US
dc.subjectİMKBen_US
dc.subjectFinancial Analysisen_US
dc.subjectRatiosen_US
dc.subjectTourism/Hotel Companiesen_US
dc.subjectISEen_US
dc.titleTürk turizm otel şirketlerinin oranlar ile finansal analizien_US
dc.title.alternativeFinancial analysis through ratios of turkish tourism/hotel companiesen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal1. Uluslararası Muhasebe ve Finans Sempozyumuen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5689-5809en_US
dc.identifier.startpage926en_US
dc.identifier.endpage939en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster