Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü [22]
Gastronomy and Culinary Arts Department -
Konaklama İşletmeciliği Bölümü [11]
Accommodation Management Department -
Turizm İşletmeciliği Bölümü [64]
Tourism Management Department -
Turizm Rehberliği Bölümü [4]
Tourism Guidance Department
Güncel Gönderiler
-
Örgütsel gelişmenin sağlanmasında dönüşümcü liderlerin rolü
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2009)Yönetim ve örgüt yazınına 1980’li yıllardan sonra girmiş olan dönüşümcü liderlik, bir liderlik tarzı olarak son yıllarda yoğun bir şekilde araştırılmaktadır. Diğer taraftan, örgütsel performansın bir bütün halinde ... -
Gıda hijyeni ve iyi tarım uygulamaları
(Türk Standartları Enstitüsü, 2009)Sanayileşme ile birlikte yaşam standardının yükselmesi karşısında, gıda üretiminde ve kullanımında yeni eğilimler oluşmuştur. Tüketiciler daha çok hazır gıda maddelerine yönelmiş ve bunun sonucu olarak çok çeşitli gıda ... -
An application on view of tour guiding undergraduate students about Turkish kitchen education
(2010)The people, who spend time most with tourists that are participating to international tourism movements, and company them during their travel, are tour guides. Tour guides have a great impact on developing the county image ... -
Türk turizm otel şirketlerinin oranlar ile finansal analizi
(Gaziantep Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü döviz geliri, istihdam, milli gelir, dış tanıtım vb. açılardan Türkiye ekonomisine ciddi katkılar sağlamaktadır. Bununla birlikte turizm ve otel işletmeleri, aşırı rekabet ortamında zaman zaman finansal ... -
Turizm ile yöresel gelişme Sinop için bir turizm gelişim stratejisi önerisi
(ı Fırat Kalkınma Ajansı, 2011)Son yıllarda kitle turizmine karış alternatif turizm eğilimi artmakta ve turizm yoğunlaşması kıyılardan ülkelerin iç kesimlerine doğru yayılmaktadır. Turizmde bu evrim, az gelişmiş Anadolu yöreleri için bir şans ... -
Kalkınma ajanslarının turizm eğitim faaliyetlerini desteklemesi üzerine bir değerlendirme çıkarımlar ve çözüm yolları
(Kültür Bakanlığı Yayınları, 2012)Bölgeler arası eşitsizliklerin azaltılması ve bölgesel kalkınmaların sağlanması hedefiyle Devlet Planlama Teşkilatı koordinasyonunda kurulmuş olan Kalkınma Ajansları, özerk kamu kuruluşu işleyişine sahip bulunmaktadırlar. ... -
Food safety knowledge and practices of hospitality management students a questionnaire based study in Turkey
(Behran Nejati, 2012)The aim of this study is to review the hospitality management departments students knowledge of food safety, their attitude towards safe food production and the adequacy of their levels of personal hygiene. In order to ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
(2007)Turizm sektöründe ve yiyecek-içecek işletmelerinde yaşanan belirsizlikler ve krizlerden dolayı, işletmeler; potansiyel ve mevcut müşterileriyle ilişkilerini yenilemek ve geliştirmek zorunda kalmışlardır. Bu yüzden işletmeler, ... -
Yeni bir ilişkisel pazarlama yaklaşımı olarak TORQUE modeli: İzmir şehir merkezindeki oteller üzerinde bir araştırma
(Sidas Medya Ltd. Şti., 2011)Ülkemizde turizme yönelik teşviklerin ve gelişmelerin etkisiyle hızla artış gösteren otel işletmelerinin sayıları ve yatak kapasiteleri, var olan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Böyle bir rekabet ortamında faaliyet ... -
Effect of product brand logos on marketing and the study of brand logos
(Detay Yayıncılık, 2010)In a world of globalization today, enterprises present millions of products. In order to gain a competitive advantage, enterprises provide the consumers with an unlimited data flow concerning their products by means of ... -
The relationship between product inovation and fusion cuisine in food and beverage establishments a discussion on Turkish cuisine
(CRC Press, 2012)The competition nowadays in globalization process deeply influences the tourism industry as well as the other industries. The increasing differentiation in demands and expectations of tourists forces tourism establishments ... -
Customer loyalty in the specialty restaurants: An example from Istanbul
(2009)In today’s changing world, every business is trying to achieve competitive advantage, increase customer loyalty and improve efficiency. With more choices for the ever more demanding customers, restaurant businesses face ... -
Yiyecek içecek endüstrisinde bir pazarlama stratejisi olarak ürün geliştirme çalışması füzyon mutfak uygulaması
(2007)Turizmde pazarlama politikalarından biri olan turistik ürün politikası bütün işletmelerde önemli bir yer tuttuğu gibi yiyecek içecek endüstrisinde de çok önemli bir yer tutmaktadır. Yiyecek içecek endüstrileri de bu kapsamda ... -
Turizm sektöründe butik üretimin uygulanabilirliği
(Kutlu Avcı, 2012)Butik üretimin ele alındığı bu kuramsal çalışma, turizm sektöründe butik üretimin uygulanabilirliğinin sağlanabilmesi için bir model önerisi geliştirmeyi hedefl emektedir. Üretim sürecinin her bir müşteri istek ve ... -
Balıkesir Sındırgı ilçesinin UNESCO yaratıcı şehirler ağında “halk sanatları şehri” olabilirliğine ilişkin görüşler – Yağcıbedir Halısı
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdürlüğü, 2018)Günümüzde ülkeler, ekonomik kriz, hızlı nüfus artışı ve buna bağlı çevresel sorunlar gibi pek çok güçlükle karşı karşıya kalmaktadır. Ülkelerin ekonomik anlamda en büyük destekçilerinden olan turizm de karşılaşılan bu ... -
Gastronomik kimliğin korunmasında coğrafi işaretlemenin rolü: İnegöl Köftesi örneği
(Detay Yayıncılık, 2015)Bu çalışmayla gastronomik kimliğin korunmasında coğrafi işaretlemenin rolünü ortaya çıkartmak hedeflenmektedir. Bu kapsamda İnegöl Mutfağı’nın en önemli değerlerinden biri olan İnegöl Köftesi’nin coğrafi işaretleme ... -
Türkiye de turizm bilim dalında tamamlanan doktora tezlerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
(Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2012)Yapılan bu çalışmanın amacını, Türkiye’de turizm bilim dalında gerçekleşen doktora tezlerinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi’nde, Turizm ... -
Fast food yiyecek içecek işletmeleri ile slow food yiyecek içecek işletmeleri arasındaki tedarikçi seçim kriterleri kullanım eğilimleri açısından benzerliklerinin ve farklılıklarının araştırılması İzmir yöresinde bir araştırma
(Detay Yayıncılık, 2010)Bu çalışma, yiyecek-içecek işletmelerinin tedarikçi seçimi kriterleri kullanım eğilimlerinin düzeylerini belirlenmesi ve bu eğilimlerde fast-food yiyecek-içecek işletmeleri ile slow-food yiyecek-içecek işletmeleri arasındaki ... -
Balıkesir yöresinin yerli turist profili
(Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 2005)Özet Bilgisi Yok. -
Turizm pazarlamasında bir araç olarak film turizmi
(Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğirdir Meslek Yüksek Okulu, 2009)İnsanlar gündelik hayatta satın almaya ilişkin farklı motiflerle karşı karşıya kalmaktadırlar. Satın alma davranışı etkileyen faktörler arasında reklam ve tanıtma önemli bir yer tutmaktadır. Popüler kültür araçlarından ...