Toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde işletmelerde eğitim ihtiyaçları tespiti ve uygulamalı bir örnek
Citation
Altınok, Murat. Toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde işletmelerde eğitim ihtiyaçları tespiti ve uygulamalı bir örnek. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.Abstract
1980'li yıllarda Japonya'da benimsenen toplam kalite yönetimi sürekli iyileşmeyi temel hedef edinen bir yönetim anlayışıdır.Sürekli iyileşmenin ancak herkesin katılımı ve üst yönetimin desteği ile olacağı sistemin temel ilkelerindendir. Toplam kalite yönetiminde çoğu yönetim sistemlerinde olduğu gibi temel unsur insandır. İnsanın pozitif yönde değişmesi ve gelişmesi ancak sürekli eğitim ile mümkün olmaktadır. Eğitim pahalı ve zaman alıcı bir faaliyet olduğundan eğitim ihtiyaçları tespiti verimli ve etkin bir eğitim için üzerinde önemle durulması gereken bir süreçtir. İşletme çalışanlarını toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde daha iyiye , daha güzele götürmeyen eğitim uygulamaları sadece boşa geçirilmiş zaman ve boşa harcanmış kaynak demektir. Bu çalışmada ilk bölümde kalitenin tarihsel gelişimi anlatılmış , toplam kalite yönetiminin ilkeleri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise eğitimin tarifi verilmiş, eğitimin amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için uygulanabilecek eğitim ihtiyaç analiz yöntemleri irdelenmiş , eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinin nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur.Son olarak Kurtsan Medikal A.Ş'de yapılan uygulama ile kuruluşa özgü eğitim ihtiyaç analiz metodları uygulanmış, eğitim planı hazırlanmış ve verilen eğitimler değerlendirilmiştir. Sonuç bölümünde ise teorik çalışma sonuçları değerlendirilmiş, uygulama aşamasında teorik bilgilerden nasıl faydalanıldığı ve uygulamanın firmaya olan katkılarından bahsedilmiştir.Gerekli görülen noktalarda öneriler getirilmiştir. The Total Quality Management adopted in Japan in 1980 is a management approach targeting at continuous improvement. The basic principle of the system is that continuous improvement is ensured only with the participation of everybody and the support of the senior management. As in many management systems, human is the fundamental element. The positive development and improvement of a person is enabled through constant training. Since training involves considerable cost and time, the assessment of training needs is an important issues that deserves attention for an efficient and effective training. Training efforts that do not result in a more efficient establishment mean loss of time and wasted resources. The first chapter of this paper is devoted to an historical account of quality development and principles of the total quality management. The second chapter gives a definition of training and investigates training goals and need analysis methods to attain these goals. The chapter elaborates on the ways to plan, implement and evaluate the training. Lastly, the paper focuses on the practices of Kurtsan Medikal Inc. and involves a practical application of needs analysis methods specific to this company and preparation of a training plan and evaluation of the trainings given. The conclusion part of this paper contains the results of theoretical studies and which knowledge used for practies of Kurtsan Medikal İnc.The conclusion chapter gives what are the contributıons of practies to the firm . The conclusion part also gives recommendations on some specific issues that deserve particular attention.