Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMet, Önder
dc.contributor.authorGürses, Fikret
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:34Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:34Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationGürses, Fikret. Havayolu işletmeciliğinde müşteri tercihlerini etkileyen faktörler ve yerli yolculara yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1965
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada; yolcuların havayolu firmalarını tercih ederken hangi kriterleri göz önünde tuttukları saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma, 248'i erkek, 256'sı bayan olmak üzere toplam 504 kişi üzerinde yapılmıştır. Havayolu taşımacılığını tercih eden kişilerin büyük bir bölümünün, Lise (%29,6) ve Üniversite (% 44,4) mezunu olduğu görülmektedir. Buradan eğitim seviyesinin havayolu taşımacılığından yararlanma isteği üzerinde büyük bir etkisi olduğu sonucu çıkmaktadır. Yolcuların havayolu işletmelerini tercih nedenleri genellikle hız, konfor ve güvenlik olarak sıralanırken, bu araştırmada öncelikli faktörler sırası ile güvenlik (%81,3), fiyat (%12,7) ve dakiklik (%3) olarak bulunmuştur. Havayolu işletmeciliğinde yolcuların firmaları tercih etmesinde önemli olan faktörlerin bilinmesi havayolu işletmelerinin başarılı olabilmeleri ve rekabet avantajı sağlayabilmeleri açısından son derece önemlidir. Özellikle iç hatlarda yoğunlaşan havayolu işletmeleri için bu çalışmada elde edilen veriler yararlıdır. Özetle, havayolu işletmelerinin, iç pazarda başarılı olmak için; güvenlik, fiyat ve dakiklik konusunda son derece dikkatli hareket etmeleri gereği ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, we tried to explore the factors that affect the choice of airline passengers. The sample consisted of 504 passengers, 248 men, and 256 women. According to the results of the study, most of the people who prefer airline companies to travel have a high school degree (%29,6), and a university degree (%44,4). This finding shows that the level of education affects travel preferences of people. Many people choose air travel because of its speed, comfort and safety. The results of this study showed that the first factor that affects customer preference for air travel is its safety (%81,3). The second is its price (%12,7) and the third one is its punctuality (%3). The results indicate that the airline companies have to care about safety, price, and punctuality of their services. Airlines industry is a very dynamic industry. Therefore, if a domestic airline company whose customers are mainly domestic passengers wants to be successful and have a competition advantage over its competitors, it should be managed considering this dynamism and the findings of this study. As a result, this study showed the factors-safety, price, and punctuality - that domestic airline companies must have taken into consideration if they want to be successful.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHavayolu İşletmeleri
dc.subjectMüşteri Tercihleri
dc.subjectEtken Faktörler
dc.subjectServis Kalitesi
dc.subjectYerli Yolcular
dc.subjectAirline Companies
dc.subjectCustomer Preferences
dc.subjectFactors
dc.subjectDomestic Passengers
dc.titleHavayolu işletmeciliğinde müşteri tercihlerini etkileyen faktörler ve yerli yolculara yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe factors that affect customer preferences while choosing airline companies and a study on domestic passengersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster