Başlık için Rekreasyon Yönetimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 31, listelenen: 1-20
-
Akredite olan ve olmayan turizm işletmeciliği programlarının karşılaştırmalı incelenmesi
(2023)Bu araştırmada Türkiye'de 2022 yılında Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu (TURAK) tarafından akrediteliği devam eden Turizm işletmeciliği bölümü ile akredite olmamış ancak Yükseköğretim Kurumları Sınavında ... -
Alman turistlerin çevre bilinci ve çevre dostu otel (yeşil otel) algısının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı Alman turistlerin çevre bilinci ve çevre dostu otel (yeşil otel) algısının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Antalya havalimanında Alman turistlere anket ... -
The attitudes and behaviours of undergraduate tourism students towards the environmentally friendly products
(Sakarya Üniversitesi, 2016)The purpose of this study is to determine the undergraduate tourism students' attitudes and behaviours towards the environmentally friendly products. For this purpose, a questionnaire was conducted to undergraduate students ... -
Balıkesir kent halkının yaşadıkları kentteki rekreasyon faaliyetlerine katılımları ve yerel rekreasyon imkanlarının yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi
(Ercan Yavuz, 2016)Çalışmada Balıkesir kent halkının yine aynı kentteki rekreasyon faaliyetlerine katılımları ve yerel rekreasyon imkanlarının yeterlilik düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin anket yardımıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Dünya mirası Cumalıkızık’ta yaşayan yerel halkın turiste karşı tutumu
(Balıkesir Üniversitesi, 2024)Turizm endüstrisinin gelişimi dinamik bir süreçtir ve bu süreçte yerel halkın turistlere karşı tutumları, destinasyonların turizm gelişiminde önemli bir role sahiptir. Turizm faaliyetlerinin olumlu ekonomik etkileri ile ... -
Foreign workers employment in the hotel industry: Evidence from five-star hotels in Antalya
(İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2021)Abstract The purpose of this research is to reveal the reasons that prompt hotel managers to employ foreign workers. In this study which used qualitative research method, the managers of 18 five-star hotels operating in ... -
Güvenli turizm sertifikalı işletmelerin profilleri ve sertifikaya sahip konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi misafir yorumlarının değerlendirilmesi
(Murat Bayram, 2021)Bu araştırmada, Türkiye’de güvenli turizm sertifikasına sahip işletmelerin profillerinin ortaya çıkarılması ve güvenli turizm sertifikalı konaklama işletmelerine yönelik olarak misafirlerin çevrimiçi yorumlarının incelenmesi ... -
Image-based social media usage, holiday preference, conspicuous and status consumption: Intergenerational differences
(2023)Social media refers to the platforms that were introduced during the advent of Web 2.0. These platforms permit users to create and manage their own content. Additionally, social media has been instrumental in transforming ... -
İş güvencesizliği algısı ile iş üretkenliği ilişkileri: Mevsimlik ve mevsimlik olmayan konaklama işletmelerinde karşılaştırmalı bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının iş güvencesizliği (İG)algıları ile iş üretkenliği (İÜ) düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu ilişkinin varlığını tüm yıl ya da mevsimlik çalışma ... -
İşkoliklik ve bireysel mutluluk arasındaki ilişkinin turizm akademisyenleri açısından incelenmesi
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın temel amacı; işkoliklik ve bireysel mutluluk arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda; Türkiye’de çalışan turizm akademisyenlerinin, işkoliklik ve bireysel mutluluk düzeyleri, iki farklı ... -
İşveren markası ve işveren markasının duygusal bağlılık üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
(Melih Topaloğlu, 2020)Amaç – İnsan kaynağının büyük öneme sahip olduğu konaklama işletmelerinde, çalışanların işveren markası algılamalarının ve örgütsel bağlılıklarının, hangi demografik özelliklere göre değişiklik gösterdiği ve işveren ... -
İşyeri zorbalığı ve iş tatmininin iş stresi üzerindeki etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma
(2023)Günümüz iş yerleri, iş stresine ve iş yerinde zorba davranışlara sıklıkla konu olmaktadır. Nitekim insani ilişkilerin yoğun olduğu otel işletmelerinde de bu tür sorunlar görülmektedir. Dolayısıyla bu sorunların giderilmesi ... -
Konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkileri: Antalya'daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulama
(2013)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan araştırmada anket tekniği kullanılmış ve 398 adet anket ... -
Kumiss treatment in the context of health tourism: a research in Kyrgyzstan
(Suamthi Publications, 2018)Aim of the study: In this study, it is aimed to determine the satisfaction and loyalty perceptions of domestic and international tourists who receive kumiss treatment within health tourism in Kyrgyzstan. In the study, it ... -
Kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisi
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, 2016)Bu çalışma kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmada anket ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin iletişim becerilerinin incelenmesi
(Adra Yayıncılık, 2015)Emek yoğun bir sektör olan turizm sektöründe, iletişim becerileri çok önemlidir. Bu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin iletişim becerilerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin müze ziyaret alışkanlıkları ve müze tercihlerini etkileyen faktörler
(Kubilay Yazıcı, 2017)Bu çalışmanın amacı lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin müze ziyaret alışkanlıklarını ve müze tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Aynı zamanda öğrencilerin müze tercihlerinde hangi bilgi ... -
Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarının memnuniyetleri üzerindeki etkisi: Topkapı Sarayı Müzesi örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Müzeler ziyaretçilerini etkilemek, ziyaretçi sayısını artırmak için sunmuş oldukları hizmet kalitesini ve ziyaretçi memnuniyetini belirli aralıklarla kontrol etmeli, müze ziyaretçilerinin ihtiyaç ve isteklerine göre ... -
Otel işletmelerinde çalışanların atılganlık düzeyleri ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Otel işletmelerinde çalışanlar, misafirlerin isteklerini en iyi şekilde yerine getirmek, onların problemlerini çözebilmek ve işletmeden memnun ayrılmalarını sağlamakla görevlidir. Bu nedenle çalışanların, duygu ve ... -
Otel işletmelerinde müşteri ilişkileri bölümüne yönelik internet üzerinden verilen iş ilanlarının içerik analizi
(2023)Günümüzde otel işletmelerinin rekabetçi kalabilmesinde müşteri memnuniyeti ve sadakati- nin sağlanması kritik konulardan biri olarak kabul görmektedir. Otel işletmelerinde müşterilerle temasın yoğun olduğu müşteri ilişkileri ...