Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEr, Kemal Oğuz
dc.contributor.authorÖzkan, Umut Birkan
dc.date.accessioned2016-08-31T07:22:49Z
dc.date.available2016-08-31T07:22:49Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016en
dc.identifier.citationÖzkan, Umut Birkan. Cumhuriyet'in ilk 15 yılı (1923-1938) ile son 15 yılda (2000-2015) eğitimle ilgili sorunların karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2963
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu arastırmada, Cumhuriyet’in ilk 15 yılı (1923–1938) ile son 15 yılda (2000–2015) egitimle ilgili sorunları karsılastırmalı olarak degerlendirmek ve günümüze iliskin önerilerde bulunmak amaçlanmıstır. Nitel arastırma özelligi gösteren bu çalısmada, 1923–1938 ve 2000–2015 yılları arasında yayımlanan dokümanlardan yola çıkılarak egitim sorunlarının karsılastırılması ve degerlendirilmesi yapılacagından çoklu durum deseni kullanılmıstır. Bu dönemde yasanan egitim sorunlarını degerlendirmeye yönelik olarak birden fazla birim analiz edilecegi için çoklu durum deseni içinde yer alan iç içe geçmis çoklu durum deseni kullanılmıstır. Verilerin elde edilmesi kısmında evreni olusturabilecek tüm dokümanlar incelendikten sonra alt problemlere iliskin kaynaklardan örneklem olabilecekler taranıp; tarih sırasına, konuyla ilgisine ve karsılastırmaya elverisli olup olmadıgına göre düzenlenmistir. Her konuda oldugu gibi, siyasal, ekonomik ve toplumsal boyutu oldukça güçlü olan egitim sorunlarını incelemeden önce kavramsal çerçevenin iyi bir sekilde tanımlanmasına çalısılmıstır. Nesnel bir tavır içinde, sorunları kendi baglamında degerlendirebilmek için dönemin siyasal, ekonomik, sosyal ve egitimsel gelismeleri çalısmanın kapsamına alınmıstır. Arastırma sorularının öngördügü; egitim politikasına, Türk egitim sistemine, ögretmenlik meslegine, egitim bilimleri alanlarına ve egitimde program gelistirmeye iliskin bulgular iki asamada belirlenmistir. lk asamada 1923–1938 yılları arasında karsılasılan egitim sorunları, ikinci asamada, 2000–2015 yılları arasında karsılasılan egitim sorunları irdelenmistir. Elde edilen bilgiler tablolastırılarak karsılastırılmıstır. Arastırma sonucunda, alt problemlerde ifade edilen alanların tümünde bazı sorunların çalısılan zaman dilimine dek süregeldigi, bu sorunlara ilave olarak yeni sorunlar bas gösterdigi ortaya çıkmıstır. Bulgular ilgili literatür baglamında tartısılmıs ve bu dogrultuda öneriler üretilmistir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to compare the problems of the education in the first 15 years of Turkish Republic (1923-1938) to the last 15 years (2000-2015) and to make suggestions for today. In this qualitative study, multiple baseline design is used since a comparison and an assessment are made based on documents published between 1923-1938, and between 2000-2015. Intermingled multiple-state pattern, one of the multiple baseline designs, is used since more than one unit is analyzed to compare and assess the educational problems within these periods. While collecting data, all documents that might help to create the population were examined and those sources which can be samples and are related to the sub-problems were scanned and listed chronologically with respect to relevance and suitability for comparison. Before examining the educational problems, which have strong political, economical, and social dimensions, an effort is made to define the conceptual framework well as has been done in most similar studies. In order to be able to assess the problems objectively within their own context, the political, economical, social, and educational developments in the stated periods are included in the study. The findings related to education policy, Turkish education system, teaching profession, the areas in educational sciences, and the program development in education are identified in two phases. Educational problems in 1923-1938 and 2000-2015 are analyzed in the first and second phase respectively. The findings are presented and compared in a table. The results of the research indicate that some educational troubles in all areas discussed in sub-problems persist up to the time of this study and that, in addition to these problems, new ones have emerged. The findings of this study are discussed with respect to relevant literature and suggestions are made accordingly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim Programları
dc.subjectEğitim Politikası
dc.subjectEğitim Sistemi
dc.subjectEğitim Bilimleri
dc.subjectEğitimde Program Geliştirme
dc.subjectEğitim Sorunları
dc.subjectCurriculum
dc.subjectEducation Policy
dc.subjectEducation System
dc.subjectEducational Sciences
dc.subjectProgram Development in Education
dc.subjectEducational Problems
dc.titleCumhuriyet'in ilk 15 yılı (1923-1938) ile son 15 yılda (2000-2015) eğitimle ilgili sorunların karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeA comporative assessment of the problems in education with respect to the first 15 years of Turkish Republic (1923–1938) and the last 15 years (2000–2015)
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster