dc.contributor.author | Vatansever, Alper | |
dc.contributor.author | Özcan, Emrah | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:06Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:06Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1300-414X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3542 | |
dc.description | Vatansever, Alper (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Çalışmamız, tıp fakültesi öğrencilerinin, anatomi pratik eğitimi sırasında karşılaştıkları zorlukların belirlenebilmesi ve çözümlenmesi ile birlikte anatomi pratik derslerinin daha etkili bir yönteme dönüştürülmesini amaçlamaktadır. Bu noktadan yola çıkılarak, anatomi eğitimine yeni başlamış ve anatomi eğitimini bitirmek üzere olan toplam 226 öğrenci çalışmamıza dahil edilmiştir. Bu öğrencilere, açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan 30 soruluk anket uygulaması yapılmıştır. Anket uygulaması tamamlandıktan sonra elde edilen yanıtlar, SPSS 21 paket programı ile değerlendirilmiştir. Çalışmamıza katılan öğrencilerden 225’i (%99,6), anatomi dersinin işlenişi hakkında kendilerinin de fikirlerinin alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında, anatomi eğitimi için vazgeçilmez olan kadavra gösteriminin yanı sıra, radyo-lojik görüntülerin de yardımcı eğitim aracı olarak kullanılması gerektiğini düşünmektedirler (%72,6). Elde edilen bulgular, anatomi pratik eğitiminin daha etkili bir yöntemle ilerleyebilmesi için tıp fakültesi öğrencilerinin fikirlerinin alınmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Aim of our study was detection of medical students’ difficulties during anatomy practical education and creating more effective anatomy practical education by resolving their problems. For this purpose, a total of 226 medical students who had just started and were about to complete anatomy lectures were included. A questionnaire consisting of 30 questions including of open-ended and multiple choice questions was given to these students. After the questionnaire was completed, the responses were evaluated using the SPSS 21 software. 225 (99.6%) of the students participating in this study stated that it was necessary to ask their ideas about the anatomy courses. Furthermore, besides the cadaver demonstration which is indispensable for anatomy education, radiological images should be used as an auxiliary educational tool (72.6%). Our results revealed that it was necessary to ask the medical students’ ideas for proceeding the anatomy practical courses with a more effective method. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biyokimya ve Moleküler Biyoloji | en_US |
dc.subject | Anatomi ve Morfoloji | en_US |
dc.subject | Periferal Damar Hastalıkları | en_US |
dc.subject | Kalp ve Kalp Damar Sistemi | en_US |
dc.subject | Solunum Sistemi | en_US |
dc.subject | İmmünoloji | en_US |
dc.subject | Dermatoloji | en_US |
dc.subject | Göz Hastalıkları | en_US |
dc.subject | Patoloji | en_US |
dc.subject | Klinik Nöroloji | en_US |
dc.subject | Odyoloji ve Konuşma-Dil Patolojisi | en_US |
dc.subject | Nörolojik Görüntüleme | en_US |
dc.subject | Radyoloji | en_US |
dc.subject | Nükleer Tıp | en_US |
dc.subject | Tıbbi Görüntüleme | en_US |
dc.subject | Acil Tıp | en_US |
dc.subject | Transplantasyon | en_US |
dc.subject | Enfeksiyon Hastalıkları | en_US |
dc.subject | Halk ve Çevre Sağlığı | en_US |
dc.subject | Tıbbi İnformatik | en_US |
dc.subject | Geriatri ve Gerontoloji | en_US |
dc.subject | Nörolojik Bilimler | en_US |
dc.subject | Hematoloji | en_US |
dc.subject | Tıbbi Laboratuar Teknolojisi | en_US |
dc.subject | Adli Tıp | en_US |
dc.subject | Tıbbi Etik | en_US |
dc.subject | Kadın Hastalıkları ve Doğum | en_US |
dc.subject | Gastroenteroloji ve Hepatoloji | en_US |
dc.subject | Temel Sağlık Hizmetleri | en_US |
dc.subject | Cerrahi | en_US |
dc.subject | Hücre Biyolojisi | en_US |
dc.subject | Ortopedi | en_US |
dc.subject | Genel ve Dahili Tıp | en_US |
dc.subject | Pediatri | en_US |
dc.subject | Tamamlayıcı ve Entegre Tıp | en_US |
dc.subject | Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri | en_US |
dc.subject | Biyokimyasal Araştırma Metotları | en_US |
dc.subject | Kulak | en_US |
dc.subject | Burun | en_US |
dc.subject | Boğaz | en_US |
dc.subject | Tıbbi Araştırmalar Deneysel | en_US |
dc.subject | Psikiyatri | en_US |
dc.subject | Biyofizik | en_US |
dc.subject | Yoğun Bakım | en_US |
dc.subject | Tıp | en_US |
dc.subject | Fizyoloji | en_US |
dc.subject | Endokrinoloji ve Metabolizma | en_US |
dc.subject | Androloji | en_US |
dc.subject | Biyoteknoloji ve Uygulamalı Mikrobiyoloji | en_US |
dc.subject | Gelişim Biyolojisi | en_US |
dc.subject | Gerontoloji | en_US |
dc.subject | Anestezi | en_US |
dc.subject | Rehabilitasyon | en_US |
dc.subject | Onkoloji | en_US |
dc.subject | Mikrobiyoloji | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri | en_US |
dc.subject | Alerji | en_US |
dc.subject | Tropik Tıp | en_US |
dc.subject | Üroloji ve Nefroloji | en_US |
dc.subject | Romatoloji | en_US |
dc.subject | Anatomi Pratiği | en_US |
dc.subject | Öğrenci Geri Bildirimi | en_US |
dc.subject | Tıp Eğitimi | en_US |
dc.subject | Anatomy Practical Course | en_US |
dc.subject | Students’ Feedback | en_US |
dc.subject | Medical Education | en_US |
dc.title | Tıp fakültesi dönem 1 ve dönem 2 öğrencilerinin anatomi pratik eğitimini değerlendirmeleri | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of anatomy practical education by phase 1 and phase 2 medical students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 44 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 125 | en_US |
dc.identifier.endpage | 128 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |