Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVatansever, Alper
dc.contributor.authorÖzcan, Emrah
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:06Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-414X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3542
dc.descriptionVatansever, Alper (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÇalışmamız, tıp fakültesi öğrencilerinin, anatomi pratik eğitimi sırasında karşılaştıkları zorlukların belirlenebilmesi ve çözümlenmesi ile birlikte anatomi pratik derslerinin daha etkili bir yönteme dönüştürülmesini amaçlamaktadır. Bu noktadan yola çıkılarak, anatomi eğitimine yeni başlamış ve anatomi eğitimini bitirmek üzere olan toplam 226 öğrenci çalışmamıza dahil edilmiştir. Bu öğrencilere, açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan 30 soruluk anket uygulaması yapılmıştır. Anket uygulaması tamamlandıktan sonra elde edilen yanıtlar, SPSS 21 paket programı ile değerlendirilmiştir. Çalışmamıza katılan öğrencilerden 225’i (%99,6), anatomi dersinin işlenişi hakkında kendilerinin de fikirlerinin alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında, anatomi eğitimi için vazgeçilmez olan kadavra gösteriminin yanı sıra, radyo-lojik görüntülerin de yardımcı eğitim aracı olarak kullanılması gerektiğini düşünmektedirler (%72,6). Elde edilen bulgular, anatomi pratik eğitiminin daha etkili bir yöntemle ilerleyebilmesi için tıp fakültesi öğrencilerinin fikirlerinin alınmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractAim of our study was detection of medical students’ difficulties during anatomy practical education and creating more effective anatomy practical education by resolving their problems. For this purpose, a total of 226 medical students who had just started and were about to complete anatomy lectures were included. A questionnaire consisting of 30 questions including of open-ended and multiple choice questions was given to these students. After the questionnaire was completed, the responses were evaluated using the SPSS 21 software. 225 (99.6%) of the students participating in this study stated that it was necessary to ask their ideas about the anatomy courses. Furthermore, besides the cadaver demonstration which is indispensable for anatomy education, radiological images should be used as an auxiliary educational tool (72.6%). Our results revealed that it was necessary to ask the medical students’ ideas for proceeding the anatomy practical courses with a more effective method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyokimya ve Moleküler Biyolojien_US
dc.subjectAnatomi ve Morfolojien_US
dc.subjectPeriferal Damar Hastalıklarıen_US
dc.subjectKalp ve Kalp Damar Sistemien_US
dc.subjectSolunum Sistemien_US
dc.subjectİmmünolojien_US
dc.subjectDermatolojien_US
dc.subjectGöz Hastalıklarıen_US
dc.subjectPatolojien_US
dc.subjectKlinik Nörolojien_US
dc.subjectOdyoloji ve Konuşma-Dil Patolojisien_US
dc.subjectNörolojik Görüntülemeen_US
dc.subjectRadyolojien_US
dc.subjectNükleer Tıpen_US
dc.subjectTıbbi Görüntülemeen_US
dc.subjectAcil Tıpen_US
dc.subjectTransplantasyonen_US
dc.subjectEnfeksiyon Hastalıklarıen_US
dc.subjectHalk ve Çevre Sağlığıen_US
dc.subjectTıbbi İnformatiken_US
dc.subjectGeriatri ve Gerontolojien_US
dc.subjectNörolojik Bilimleren_US
dc.subjectHematolojien_US
dc.subjectTıbbi Laboratuar Teknolojisien_US
dc.subjectAdli Tıpen_US
dc.subjectTıbbi Etiken_US
dc.subjectKadın Hastalıkları ve Doğumen_US
dc.subjectGastroenteroloji ve Hepatolojien_US
dc.subjectTemel Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.subjectHücre Biyolojisien_US
dc.subjectOrtopedien_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.subjectPediatrien_US
dc.subjectTamamlayıcı ve Entegre Tıpen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectBiyokimyasal Araştırma Metotlarıen_US
dc.subjectKulaken_US
dc.subjectBurunen_US
dc.subjectBoğazen_US
dc.subjectTıbbi Araştırmalar Deneyselen_US
dc.subjectPsikiyatrien_US
dc.subjectBiyofiziken_US
dc.subjectYoğun Bakımen_US
dc.subjectTıpen_US
dc.subjectFizyolojien_US
dc.subjectEndokrinoloji ve Metabolizmaen_US
dc.subjectAndrolojien_US
dc.subjectBiyoteknoloji ve Uygulamalı Mikrobiyolojien_US
dc.subjectGelişim Biyolojisien_US
dc.subjectGerontolojien_US
dc.subjectAnestezien_US
dc.subjectRehabilitasyonen_US
dc.subjectOnkolojien_US
dc.subjectMikrobiyolojien_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectAlerjien_US
dc.subjectTropik Tıpen_US
dc.subjectÜroloji ve Nefrolojien_US
dc.subjectRomatolojien_US
dc.subjectAnatomi Pratiğien_US
dc.subjectÖğrenci Geri Bildirimien_US
dc.subjectTıp Eğitimien_US
dc.subjectAnatomy Practical Courseen_US
dc.subjectStudents’ Feedbacken_US
dc.subjectMedical Educationen_US
dc.titleTıp fakültesi dönem 1 ve dönem 2 öğrencilerinin anatomi pratik eğitimini değerlendirmelerien_US
dc.title.alternativeEvaluation of anatomy practical education by phase 1 and phase 2 medical studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster