Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGençer, Arzu Akar
dc.contributor.authorCengiz, Şule Tepetaş
dc.contributor.authorGüçhan, Sinem Özgül
dc.contributor.authorAkar, Arzu Gençer
dc.contributor.authorAkman, Berrin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:33Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3947
dc.descriptionGüçhan, Sinem Özgül (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBilim defterleri okul öncesinde bilimsel süreç becerilerini ve öğrenmelerini desteklemek için etkili bir araçtır. Bu amaçla bilim defterleri, okul öncesi dönem çocuklarının sorgulama temelli bilim etkinliklerinde gözlemledikleri olguları, sınıf ortamındaki tartışmaları ve o olguya ilişkin düşüncelerini kendi bakış açılarından özgürce yansıtmalarına olanak veren bir dokümantasyon biçimi olarak tanımlanabilmektedir. Bu çalışmada öğretmenlerin bilim defterlerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkararak bilim defterleri hakkında genel yaklaşımlarını belirlemek amaçlanmaktadır. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin bilim defterleri hakkında görüşlerini inceleyen nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, ülkemizin farklı coğrafi bölgelerinde hizmet veren anaokulları/anasınıflarında görev yapan 57'si kadın, 1 tanesi erkek 58 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilim Defterleri ile ilgili Görüşleri" isimli yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmada, toplanan verilerin analizinde, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bilim defterinin ne olduğu hususunda okul öncesi öğretmenlerinin %29,3'ünün çocukların kullanırken meraklarını pekiştiren bir defter, %20,7'si bilgi içerikli defter ve %19'u ise bu konuda bir bilgisi olmadığını belirtmiştiren_US
dc.description.abstractScience journals are effective tools for supporting preschool children's learning and their science process skills. To that end, science journals can be described as a form of documentation providing opportunities for children to express their own ideas about the class discussions and phenomena they observed during inquirybased science events. The present study aims to reveal the opinions of teachers on science journals and determine their overall approach. This research is a qualitative study investigating the opinions of preschool teachers on science journals. The study group is consisted of 58 preschool teachers (57 females, 1 male) working at preschools/nursery classes from various regions across the country. Unstructured interview form, "Opinions of Preschool Teachers on Science Journals", prepared by the researchers was used as a data collection instrument. The present study employed the descriptive analysis technique, a qualitative research method, for the analysis of data collected. According to the results of the study, 29.3% of the preschool teachers presented their opinions on science journals as notebooks encouraging children's curiosity, 20.7% as infomercial notebooks, while 19% had no knowledge of science journalsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectScience Journalsen_US
dc.subjectPreschool Ageen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectİnquiryen_US
dc.subjectBilim Defterien_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectFenen_US
dc.subjectSorgulamaen_US
dc.titleInvestigation of preschool teachers' opinions about science journalsen_US
dc.title.alternativeOkul öncesi öğretmenlerinin bilim defterlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster