Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi sınavları ile ilgili görüşleri
Özet
Bu çalışma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, anatomi dersi almakta olan Tıp Fakültesi öğrencilerinin, anatomi sınavlarını değerlendirmeleri amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu çalışma, 4 ayrı Tıp Fakültesinin birinci ve ikinci sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. 818 tıp fakültesi öğrencisinin anatomi sınavları ile ilgili düşünceleri değerlendirilmiş ve anatomi sınavlarının nasıl olması gerektiği konusundaki görüşleri toplanmaya çalışılmıştır. Anket soruları, 5'li Likert ölçeği ile cevaplandırılacak şekilde hazırlanmıştır. Öğrenci anketi 12 ifadeden oluşmaktadır. Veriler, SPSS 18.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Tüm katılımcıların puanlarının ortalaması ve yüzdelik dağılımları hesaplanmıştır. Bulgular: Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 133, Afyon Kocatepe Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 222, Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 142 ve Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 321 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Anatomi sınavları ile ilgili olarak, öğrencilerin %45.6'sı teorik sınav sorularının derslerin içeriği ile uyumlu olduğunu, %74.7'si pratik sınav sorularının derslerin içeriği ile uyumlu olduğunu, %35.3'ü teorik sınav sorularının açık ve kolay anlaşılır olduğunu, %42'si ise pratik sınav sorularının açık ve kolay anlaşılır olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin çoktan seçmeli ve açık uçlu soruların birlikte yer aldığı bir anatomi sınavını %12.5 oranında tercih ettikleri görülmüştür. Sonuç: Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin anatomi sınavlarına yönelik görüşlerini yansıtmaktadır. Tıp eğitimini geliştirme ve iyileştirme çabaları içinde, öğrenci geribildirimlerinin çok önemli yeri vardır. Öğrenci görüşlerini içeren bu çalışma, anatomi eğitimine yardımcı olabileceği inancı ile sunulmuştur This study was designed to assess the evaluation of the anatomy exams by medical students attending anatomy courses recently at the end of the academic year 2013-2014. Materials and Methods: The descriptive type study was conducted on the first and second year students of four medical schools. In this study, the opinions of 818 medical students on their anatomy exams were evaluated and it was attempted to receive some comments on how the exams should be. Data was collected by using a questionnaire in the form of Likert scale and evaluated by SPSS 18.0 software. The students' questionnaire form consisted of 12 items. Values are expressed as mean and percentage. Results: 133, 222, 142 and 321 medical students, respectively, from Balıkesir University Medical School, Kocatepe University Medical School Namık Kemal University Medical School and Erciyes University Medical School were attended to the study. As for the exams, 45.6% of the students considered the theoretical exams and 74.7% the practical exams as well planned, 35.3% had the opinion that theoretical exams questions were clear and easy to understand, while 42% were thinking that practical exams questions were clear and easy to understand. Multiple choice and assay type mixed examination was preferred by 12.5%. Conclusion: The results of this study show students' opinions on anatomy exams. In order to improve and open new horizons in medical education, students' evaluations and feedbacks are very important. This study containing the opinions of the students is presented in order to help anatomy education