dc.contributor.author | Savaş, Esra | |
dc.contributor.author | Gülüm, Kamile | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:33:12Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:33:12Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1305-7766 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4269 | |
dc.description | Gülüm, Kamile (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; geleneksel çocuk oyunlarının Sosyal Bilgiler dersinde kullanılmasının başarı kalıcılık ve motivasyon üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışma 2012-2013 öğretim yılı içinde Bursa Mustafakemalpaşa Ortaokulunun 6.sınıflarında yürütülmüştür. Çalışma deneysel bir çalışmadır. Çalışmada A sınıfları kontrol, B sınıfları deney gruplarını oluşturmuştur. A sınıflarında konu anlatım yöntemiyle, B sınıflarında ise oyunla öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Çalışmanın sonunda yapılan kalıcılık testlerinde oyunla öğretim yönteminin klasik yönteme göre lehine bir durumun olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ders işlenme sırasında oyunla öğretimde öğrenci motivasyonunun daha yüksek olduğu ve öğrencilerin dersi çok eğlenceli bulduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is determined to impact on the motivation, retention and success that using traditional children\'s games in social studies education. The study was carried out, Bursa Mustafakemalpasa Middle School 6th classroom, in the academic year 2012-2013. The research is an experimental study. In this research, A classes controlled group, B classes test groups are formed. In A classes using method of lectures, ın B classes processed in the game method. At the end of the study, there has been found difference in favor of the method of education with the traditional children games, according to the classical method of teaching. In addition, during the course of processing the game the motivation of students is higher than , the students in teaching the classical methods and the students has been found the course a lot of fun. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.subject | Oyunla Öğretim | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler Öğretimi | en_US |
dc.subject | Başarı | en_US |
dc.subject | Kalıcılık | en_US |
dc.subject | Education With Game | en_US |
dc.subject | Social Studies Education | en_US |
dc.subject | Achievement | en_US |
dc.subject | Permanence | en_US |
dc.title | Geleneksel oyunlarla öğretim yöntemi uygulamasının başarı ve kalıcılık üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effects of teaching methods’ implementation with traditional games on achievement and permanence | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 183 | en_US |
dc.identifier.endpage | 202 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |