Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYumuşak, Sedat
dc.contributor.authorYıldız, Harun
dc.contributor.authorYıldız, Bora
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:03Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4555
dc.descriptionYumuşak, Sedat (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBireysel, örgütsel ve toplumsal yapının değişimini etkilemesi bakımından son derece önemli bir öğe olan öğrenme, toplumsal yapı içerisindeki kurumların öğrenen örgütlere dönüşmesi ile daha etkin gerçekleşebilecektir. Öğrenen örgüt kavramı, sürekli olarak değişen, gelişen ve kendini yenileyen dinamik bir yapı olarak tanımlamıştır. Bu kavram tüm kurumlar içerisinde önemli bir yeri olan eğitim kurumları için de ayrı bir anlam taşımaktadır. Bu bağlamda, bilgi toplumu olma hedefine uygun insan kaynağını, sürekli öğrenmeyi ilke edinmiş bireyler olarak yetiştirme misyonuna sahip okulların, eğitim veren ve destek hizmeti sağlayan öğretmen kadrolarının öğrenen örgüte ilişkin algıları önem arz etmektedir. Bu öneme binaen gerçekleştirilen araştırmada, İstanbul ilinde hizmet vermekte olan bir kamu ve bir öze! ilköğretim kurumunda görev yapan 95 öğretmene anket uygulanarak, öğrenen örgüte ilişkin algıların ve bunu engelleyen örgütsel engellerin karşılaştırmalı bir analiz ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Literatürde vetoları esaslara bağlı kalarak yapılan araştırma sonunda, uygulamanın gerçekleştirildiği özel ilköğretim okulunun öğrenen örgüt özelliklerine haiz olduğu, buna karşın kamu ilköğretim okulunun öğrenen Örgiit özelliklerini taşımadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractLearning, an important element in terms of affecting the change of individual, organizational and social structures, will occur more effectively when the institutions in social structure turn into learning organizations. Senge (1993) concept of learning organization, constantly changing, evolving and renewing itself described as a dynamic structure. This concept has an important place in all institutions is also a separate meaning for educational institutions. In this context, schools training the human resources, appropriate for the aim of being information society, as individuals that have taken continuous learning as their principles, teachers providing educational and supporting services and their perceptions of learning organization are of the great importance. The study concluded virtue of this importance, in Istanbul, has been serving the public and a private institution serving 93 elementary teachers by surveys, perceptions of the learning organization and organizational harriers that prevent it is to be determined through a comparative analysis. /].y result of the survey, in the framework of the bases in literature, it has been found out thai the state primary school doesn 7 have the features of learning organization, unlike the private primary school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectÖğrenen Örgütleren_US
dc.subjectÖrgütsel Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenen Okulen_US
dc.titleÖğrenen örgüt yaklaşımının ilköğretim okulları açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation in terms of primary schools of the learning organization approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage231en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster