Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızılçaoğlu, Alaattin
dc.contributor.authorÖnal, Hakan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:36Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:36Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5002
dc.descriptionKızılçaoğlu, Alaattin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractOrtaöğretim Coğrafya Öğretim Programı’nın içeriği ve buna göre hazırlanmış ders kitapları tetkik edildiğinde, bölgesel ve küresel bakış açılarına geniş ölçüde yer verilirken yerel bakış açılarının genellikle ihmal edildiği belirlenmiştir. Öğrencilerin kendi yaşam alanı ve yakın çevresini tanımaları son derece önemlidir. Bu sayede yakın çevresindeki problemleri çözmede ve doğru karar almada başarılı olurlar. Bu da ancak öğrencilerin alacağı coğrafya eğitiminin içerdiği coğrafi becerilerin ve etkinliklerin yerel çevreye uyumlu olması ile gerçekleştirilebilir. Bu çalışmada, coğrafya eğitiminde yerel ortama ilişkin aktivitelere yer verilmesinin önemi değerlendirilmeye çalışılmış ve yerel ortama ilişkin kazandırılması gereken çok sayıda coğrafi becerilere ve aktivite önerilerine yer verilmiştir. Ancak bu öneriler, programda yerel ortama ilişkin daha fazla etkinlik örneği sunma imkânı veren beşeri sistemler öğrenme alanına yönelik olacaktır. Programda bu öğrenme alanına ilişkin önerilen etkinlikler incelendiğinde, bunların yerel bakış açısını ve yerel ortama ilişkin coğrafi becerileri kazandırmada yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada sözü edilen eksikliği gidermeye yönelik etkinlik örneklerine ve öğrencilere kazandırılması gereken coğrafi becerilere yer verilecektir.en_US
dc.description.abstractWhen geography textbooks, prepared according to new geography curriculum, are examined carefully in high schools in Turkey, it is seen that while the regional and global views were emphasized heavily, local views and explanations were neglected. It is very important for students to learn their own local living area and its surrounding. With this way, they can be successful to solve everyday problems near to them. In order to prepare our students in this matter, the content of geography textbooks and other materials need to focus on local explanations in activities. This study focuses on teaching geography for high schools students explaining activities about local environment. The paper suggests different geography activities so that students can gain so many geography skills. However, the suggestions will be only in the teaching area of #8220;human systems #8221; subject matters about regional environment emphasis. Since high school geography curriculum neglects the local environment emphasis, this paper provides some activities which may help to students gain different geography skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafya Eğitimien_US
dc.subjectBeşeri Sistemleren_US
dc.subjectCoğrafi Becerileren_US
dc.subjectLiseen_US
dc.subjectMüfredaten_US
dc.subjectGeography Educationen_US
dc.subjectHuman Systemsen_US
dc.subjectGeographical Skillsen_US
dc.subjectHigh Schoolen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.titleBeşeri sistemler öğrenme alanında yerel bakış açısının önemi ve etkinlik önerilerien_US
dc.title.alternativeThe importance of teacing local environment subject matters at “human systems” teaching area and sample activitiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage96en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster