Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızılçaoğlu, Alaattin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:45Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:45Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5078
dc.description.abstractÇeşitli öğretim programlarında yer alan kazanımları kullanarak coğrafyada öğrenci başarı düzeylerini ifade etmek mümkündür. Ülkemizde ilköğretimde hayat bilgisi, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler öğretim programlarındaki kazanımların bir bölümü ile ortaöğretimde coğrafya öğretim programındaki kazanımların tümü coğrafya ile ilgilidir. Bu çalışmada, ilgili programlardaki kazanımlar referans alınarak öğrenci başarı düzeyi üç farklı sınıf seviyesinde (beşinci, sekizinci, on ikinci sınıfların sonu) organize edilmiştir. Bu üç farklı sınıf seviyesindeki öğrencilerin kazanım durumuna üç farklı açıdan (bireylerin kazanımlardaki seviyeyi yakalayamaması, yakalaması ve aşması) bakılmaktadır. Bu sayede öğretmenler, kazanımlara ulaşmayı hedefleyen, kazanımlar seviyesinde çalışan ve kazanımların ilerisinde giden öğrencileri tanıyacaklar ve öğrencilerinin coğrafya bilgilerini değerlendirmek için uygun test araçlarını geliştirebileceklerdir. Üç farklı sınıf seviyesinde öğrenci başarı düzeylerinin kazanımlar seviyesinde ya da üzerinde oluşu ülkemizdeki coğrafya eğitiminin amacına eriştiğinin bir göstergesi olacaktır.en_US
dc.description.abstractIt is possible to determine student success level by using the learnings in different teaching programs. The objectives in geography education and teaching life, science and technology and social sciences are all about geography. In this study, by referring to the objectives related to those programs above mentioned, success level of the students has been organized in three different course levels (the end of 5th, 8th and 12th year courses). The learnings of the students have been evaluated in three aspects being more successful that the expected level. In this way the teachers will be able to develop suitable measuring devices in geography teaching. Defining their level at or above the expected level will sign that geography education has reached its aim.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafya Eğitimien_US
dc.subjectCoğrafya Öğretimien_US
dc.subjectİlk ve Ortaöğretimen_US
dc.subjectGeography Educationen_US
dc.subjectGeography Teachingen_US
dc.subjectK-12en_US
dc.titleCoğrafyada öğrenci başarısıen_US
dc.title.alternativeStudent achievement in geographyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage108en_US
dc.identifier.endpage131en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster