Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızılçaoğlu, Alaattin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:49Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:49Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5107
dc.description.abstractCoğrafya, fen ve sosyal bilimler arasında ilişki kuran bir disiplindir. İlköğretime ilişkin yeni öğretim programlarında ilköğretim derslerinin bütünlüğü esas alınmış ve coğrafya dersi de bu çerçevede değerlendirilmiştir. İlköğretim programlarında Hayat Bilgisi, Fen ve Teknoloji ile Sosyal Bilgiler derslerinde coğrafyaya ait konulara yer verilmiştir. İlköğretim okullarında coğrafya eğitimi hayat bilgisi dersi ile başlamakta ve sosyal bilgiler dersi ile 7. sınıfın sonuna kadar sürmektedir. 1-7. sınıflar arasında öğrencilere genel coğrafi bilgiler verilmekte ve ülkemizin coğrafi özelliklerine ilişkin temel bilgilere yer verilmektedir. Bu çalışmada, ilköğretimin ilk kademesinde coğrafyanın yeri belirlenerek, çeşitli öğretim programlarında coğrafya ile ilgili konulardan hangilerine yer verildiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada, ilköğretimde coğrafyaya ilişkin konular hangi derslerde verilmektedir? Bu derslerde coğrafyaya ilişkin hangi konulara ve kazanımlara yer verilmektedir? Söz konusu derslerde coğrafyaya ilişkin hangi becerilerin, kavramların kazandırılması ön görülmüştür? Acaba öğrenciler ilköğretimin ilk kademesini bitirdiklerinde hangi coğrafi bilgi, beceri ve bakış açılarına sahip olmalıdırlar? gibi soruların cevapları verilmeye çalışılmıştır. İlk ve ortaöğretim kurumlarımızda coğrafyada öğrenci başarısının yeterli düzeyde olması, öğrenciler ve dolayısıyla toplumumuzun geleceği açısından son derece önemlidir. İlköğretimin ilk kademesinde öğrenim gören öğrencilerin coğrafi açıdan bilgili olarak yetiştirilmeleri, okullarımızda coğrafi açıdan iyi eğitimden geçirilmelerine bağlıdır. Bundan dolayı, ilköğretimin ilk kademesinden sorumlu olan sınıf öğretmenlerine önemli görevler düşmektedir.en_US
dc.description.abstractGeography is a discipline between social and positive sciences. In the new teaching program of elementary and middle school, geography subjects were included in the program, considering the unity of the program. In the new program, geography subjects have been distributed in a variety of subjects including, life science, science and technology, and social studies courses. Students in elementary schools start to take geography subjects in life science course and this contunies up to 7 grade level, taking geography subjects in social studies course. From K-1 to K-7 grade level, students take general introductory geography subject including Turkey. This paper adresses geographic education in elementary school. Also, it aimes to understand what geographic subjects are covered in certain level. Furthermore, this paper describes geographic skills that have been aimed to give students at different grade levels. It investigates whether or not students graduating from middle school have enough geographic information or are geographically literate. The literacy of geographic education at elementary and middle school level are very important for the students. If they are educated with high geographic learning and skills, they would have a better future, which also means a beter futures of our country. Thus, teachers, who teach geographic subject at this level, have very big responsibilities to educate our youth in geography.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafya Eğitimien_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectGeographic Educationen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectPrimary and Secondary Schools.en_US
dc.titleİlköğretimin birinci kademesinde coğrafya eğitimi ve öğretimien_US
dc.title.alternativeGeographic education In elementary schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster