Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızılçaoğlu, Alaattin
dc.contributor.authorÜnlü, Mehmet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:53Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5142
dc.descriptionKızılçaoğlu, Alaattin ( Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractGüncellenen Coğrafya Öğretim Programı’nda belirtilen amaçlara ve kazanımlara erişmede derste uygulanacak etkinliklerin önemi yadsınamaz. Bu amaçla programda belirlenen kazanımlara ulaşmada etkinlik örneklerine yönelik öneriler geliştirmek yararlı olacaktır. Coğrafya Öğretim Programı’nda kazanımlara ulaşmada dilsiz harita etkinlikleri önemli bir işlev üstlenebilir. Dilsiz harita aktivitelerinin sonuçları, bireylerin zihni haritalarındaki eksiklerin ve hataların belirlenmesinde ve zihni haritalarının kuvvetlendirilmesinde öğretmenlere önemli ipuçları verirler. Dilsiz harita aktiviteleri, coğrafya konularının öğretilmesi, uygulama yapılması, ölçme ve değerlendirmesinde yarar sağlar. Bu aktiviteler neticesinde öğrencilerin öğrenmesi ve gelişimiyle ilgili elde edilen sonuçlar öğretmenler tarafından kullanılacağı gibi öğrencinin kendini değerlendirmesine ve kişisel hedefler belirlemesine de yardımcı olur. Bu çalışmada, ortaöğretim coğrafya öğretim programının 9. sınıfa ait harita becerisi gerektiren kazanımlarına yönelik dilsiz haritalara ilişkin örnek etkinlik önerileri verilmiştir. Kazanımlara yönelik etkinlik örnekleri sunularak, kazanımlara erişmenin kolaylaştırılması hedeflenmiştir. Lise 1. sınıftaki coğrafya dersinin kazanımlarının 25’i yani % 80’i harita becerisi gerektirmektedir. Bu çalışmada, söz konusu 25 kazanımın her biri için dilsiz haritalara ilişkin etkinlik önerisine yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn order to reach the goals of new geograhy teaching curriculum for high school, it is important to use student activities in the classroom. Thus, it is very important to develop and use sample student activities in classrooms in order to reach programs expected output. In this picture frame, outline map activities play an important role. The results of outline map activities give instructors for the mental maps of students (whether they developed mental map skills or not). Knowing this, teacher can design the classroom setting properly. Outline map activities can be used in any geograhy classrrom, which may help instructor to evaluate students. After applying these activities, teachers may use the results for a variety reasons, while students may use the outcomes for their real life. This paper presents sample outline map activities for the level of ninth grade students in according with new geography curriculum goals. It is expected that these sample activities would help students understand geography better and the students can reach the goal of the program easily. Most of the ninth grade geography course #8217;s content requires map skills. This study shows activities for each expected output of the program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafya Eğitimien_US
dc.subjectDilsiz Haritalaren_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectGeography Educationen_US
dc.subjectOutline Mapsen_US
dc.subjectHigh Schoolen_US
dc.title9. Sınıfta dilsiz haritaların kullanımına yönelik aktivite önerilerien_US
dc.title.alternativeSuggestions of outline map actıvıtıes for the ninth grade geography courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster