Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızılçaoğlu, Alaattin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:55Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-1796
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5151
dc.description.abstractCoğrafi anlamayı hayatın (okul, aile, toplum, iş hayatı) içerisine yerleştirmede öğretim programlarındaki kazanımlara erişme, kazanımlara erişmede de harita becerisi anahtar rol oynar. Harita becerisi kuvvetli olan bireyler, kendileri ve toplumları için önemli roller üstlenebilirler. Çünkü tüm hadiseler bir mekanda gerçekleşmektedir ve mekan hakkında bilgi edinmede iyi düzeyde harita becerisine sahip olan bireyler daha başarılı olurlar. Ülkemizde coğrafya öğretiminin temel problemlerinden birisi, öğrencilerin bilgi toplayıp, analiz etmede ve bilgiyi mekansal olarak sunmada haritaları nasıl kullanacağını bilmemeleridir. Harita becerisi yeterince gelişmemiş olan bireylerin mekansal algılama düzeyi de istenilen düzeyde gelişememektedir. Bu makalede, öğrencilerin haritaları daha iyi okuyup, kavramalarına dolayısıyla yaşadığı yakın çevresi ve küresel ölçekteki mekansal bilgileri daha iyi analiz etmelerine yardımcı olacağı düşünülen harita becerileri ve bu becerilerin geliştirilmesine yönelik aktivite örneklerine yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractMap skills have a key role in the lives of individuals such as school, family, society and business. Those having a better map skills may take important roles for themselves and societies. As all events occur in a space map skills contribute the individuals to be more successful. One of the basic problems of geography education in our country is the problem of that being able to know how to use a map in data collection, analysis and presentation in a space. Those who are not proficient in map skills are not proficient in spatial perception either.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHaritaen_US
dc.subjectCoğrafya Eğitimien_US
dc.subjectCoğrafi Becerileren_US
dc.subjectHarita Becerilerien_US
dc.subjectMapen_US
dc.subjectGeographic Educationen_US
dc.subjectGeographic Skillsen_US
dc.subjectMap Skillsen_US
dc.titleHarita becerilerine pedagojik bir bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage341en_US
dc.identifier.endpage358en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster