Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYurdakul, Bünyamin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:06Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:06Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5231
dc.descriptioncompilationen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, öncelikle yapılandırmacılığın tarihsel süreçte gelişimine, daha sonra pozitivizm ve pozitivizm ötesi paradigmalarda bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının nasıl açıklandığına değinilmiştir. Yapılandırmacılık bir öğretim kuramı değil, daha çok bir felsefe; dünyayı görme ve algılama şekli ve bir stratejidir. Yapılandırmacılıkta bilgi, özneler arası; gerçeklik, sosyal etkileşim sürecinde bireyin kendi anlam yapılarıyla “diğerleri”nin anlamlarının çelişmemesi; öğrenmenin bireyin kendi deneyimlerden anlam çıkarma işi olarak görülmesi söz konusudur. Bu bağlamda, eğitimde yapılandırmacılığa geçişte var olan eğitim sistemlerinin felsefi ve kuramsal dayanaklarının; uygulamalarının; uygulayıcılar ile öğrenen olarak öğretmen ve öğrencilerin rol ve sorumluluklarının gözden geçirilmesi; bunun yanında yapılandırmacı öğrenme felsefesi temele alınarak değerlendirilmesi gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractThe study discussed in this article deals, firstly, with the historical development of constructivism, then, with how the knowledge, reality, and learning events are explained in the positivist and post-positivist paradigms. Constructivism is not a learning theory; it is more of a philosophy: the way we interpret and perceive the world, and a strategy. In constructivism, knowledge is interpersonal; reality, in the process of social interaction, is ones own constructs not being in contradiction with others #8217;; learning should be understood as an act of taking out meaning from individuals #8217; his/her own experiences. From this point of view, philosophical and theoretical bases, applications, and roles and responsibilities of administrators, teachers, and students as learners of educational systems that are in the process of transition to constructivism should be revisited; moreover, it should be evaluated on the basis of constructivist learning philosophy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPozitivizmen_US
dc.subjectPozitivizm Ötesien_US
dc.subjectYapılandırmacılık Bilgien_US
dc.subjectGerçeklik,en_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectPozitivismen_US
dc.subjectPost-Pozitivismen_US
dc.subjectConstructivisimen_US
dc.subjectKnowledgeen_US
dc.subjectRealityen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.titleEğitimde davranışçılıktan yapılandırmacılığa geçiş için bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının yeniden anlamlandırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster