Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKiraz, Ercan
dc.contributor.authorYurdakul, Bünyamin
dc.contributor.authorKiraz, Mehtap
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:09Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:09Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5248
dc.descriptionKiraz, Ercan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractOkulların en önemli işlevlerinden biri de sosyal açıdan iyi gelişmiş, kendine güveni olan, deneyimlerini ve bilgisini paylaşabilen ve iyi iletişim becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerin bu becerileri kazanabilmeleri için hemen hemen dünyanın her yerinde öğretim programlan eğitsel kol faaliyetleri ile desteklenmiştir. Türkiye'de okullarda yer alan eğitsel kol saatleri amaçlanna ulaşmakta mıdır? Bu araştırma, eğitsel kol faaliyetlerinin liselerdeki durumunu ortaya koymak ve bazı temel sorunlara dikkat çekmek için yapılmıştır. Balıkesir Ili'nin ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 458 lise 3. sınıf öğrencisi ve eğitsel kollara rehberlik eden 208 öğretmen, örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırma bulguları, sosyal faaliyetlerin yürütülmesinde birtakım sorunlar olduğunu ortaya çıkarmıştır. Sorunların üstesinden gelinebilmesi için bazı önerilere sonuç kısmında yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractOne of the most important functions of schools is to shape individuals to be socially well developed, self-confident, capable of sharing experiences and knowledge, and to have good communication skills. In order for students to acquire these capabilities, curricula are supported by extra curricular activities in most countries of the world. Do extra curricular activities reach their intended outcomes in Turkey? The present study aims to reveal the current situation and to call attention to basic problems in high schools with respect to extra curricular activities. The sample of the study comprises of 458 senior high school students and 208 high school teachers who supervise extra curricular activities in Balikesir Province. The findings indicate that there are some problems in the development of extra curricular activities. Finally, some suggestions are made as to how to overcome these problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitsel Kol Etkinliklerien_US
dc.subjectSosyal Gelişimen_US
dc.subjectExtra Curricular Activitiesen_US
dc.subjectSocial Developmenten_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarındaki eğitsel kol etkinliklerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of extra curricular activities in secondary schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue126en_US
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster