Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYurdakul, Bünyamin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:09Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:09Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1300-4832
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5254
dc.descriptioncompilationen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, öncelikle bilişötesi kavramı ve bileşenleri kuramsal bağlamda ele alınmış; daha sonra bireylere üst düzey düşünme ve öğrenen özelliklerini kazandırmada, anlamlı öğrenmenin oluşmasında, akademik başarının artmasında, problem çözmede, yansıtıcı düşünmede, öğrenmede sorumluluk almada, bireylerin bilişsel kaynaklarını işe koşmasını sağlamada bilişötesinin önemine değinilmiştir. Son olarak bilişötesini geliştirmede izlenen yaklaşımlar üzerinde durulmuş; ancak son yıllarda bilişötesinin geliştirilmesinde öne çıkan sosyal ortamlar aracılığıyla öğrenme yaklaşımına ağırlık verilmiştir. Bu bağlamda, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımında bilişötesinin önemine ve bilişötesinin gelişimine katkı getiren yapılandırmacı öğretimsel uygulamalara değinilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this paper, firstly, the metacognition concept and its components were discussed in their theoretical context; then, the importance of metacognition for equipping individuals with higher level thinking and characteristics of a learner, generating sound learning, increasing academic achievements, problem solving, reflective thinking, taking responsibility in, learning, and making individuals have their cognitive sources work is mentioned. Lastly, general approaches that are followed in improving metacognition were discussed; although, more attention was tried to be drawn on the learning approach via social environments that is popular in the recent years. In this respect, importance of metacognition in constmctivist learning approach and constmctivist teaching applications contributing to development of metacognition was also mentioned.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme Yöntemlerien_US
dc.subjectYapılandırmacı Öğrenmeen_US
dc.subjectBilişötesi Öğrenme Stratejilerien_US
dc.titleBilişötesi ve yapılandırmacı öğrenme çevrelerien_US
dc.title.alternativeMetacoginition and constructivit learning environmentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage279en_US
dc.identifier.endpage298en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster