dc.contributor.author | Yurdakul, Bünyamin | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:39:09Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:39:09Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1300-4832 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/5254 | |
dc.description | compilation | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öncelikle bilişötesi kavramı ve bileşenleri kuramsal bağlamda ele alınmış; daha sonra bireylere üst düzey düşünme ve öğrenen özelliklerini kazandırmada, anlamlı öğrenmenin oluşmasında, akademik başarının artmasında, problem çözmede, yansıtıcı düşünmede, öğrenmede sorumluluk almada, bireylerin bilişsel kaynaklarını işe koşmasını sağlamada bilişötesinin önemine değinilmiştir. Son olarak bilişötesini geliştirmede izlenen yaklaşımlar üzerinde durulmuş; ancak son yıllarda bilişötesinin geliştirilmesinde öne çıkan sosyal ortamlar aracılığıyla öğrenme yaklaşımına ağırlık verilmiştir. Bu bağlamda, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımında bilişötesinin önemine ve bilişötesinin gelişimine katkı getiren yapılandırmacı öğretimsel uygulamalara değinilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this paper, firstly, the metacognition concept and its components were discussed in their theoretical context; then, the importance of metacognition for equipping individuals with higher level thinking and characteristics of a learner, generating sound learning, increasing academic achievements, problem solving, reflective thinking, taking responsibility in, learning, and making individuals have their cognitive sources work is mentioned. Lastly, general approaches that are followed in improving metacognition were discussed; although, more attention was tried to be drawn on the learning approach via social environments that is popular in the recent years. In this respect, importance of metacognition in constmctivist learning approach and constmctivist teaching applications contributing to development of metacognition was also mentioned. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenme Yöntemleri | en_US |
dc.subject | Yapılandırmacı Öğrenme | en_US |
dc.subject | Bilişötesi Öğrenme Stratejileri | en_US |
dc.title | Bilişötesi ve yapılandırmacı öğrenme çevreleri | en_US |
dc.title.alternative | Metacoginition and constructivit learning environments | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 42 | en_US |
dc.identifier.startpage | 279 | en_US |
dc.identifier.endpage | 298 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |