Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorDurusoy, Okan
dc.date.accessioned2019-08-16T06:42:57Z
dc.date.available2019-08-16T06:42:57Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationDurusoy, Okan. Öğretim materyali tasarım sürecinin matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6002
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada Matematik öğretmen adaylarının tasarım tabanlı öğrenme faaliyetleri kapsamında öğretim materyali geliştirme süreçlerinin onların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPACK) etkileri araştırılmıştır. Öğretim uygulamaları ve veri toplama süreçleri 19 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Karma modelin kullanıldığı araştırmada, tasarım tabanlı öğrenme süreci kapsamında; öğretmen adaylarının işbirliği yaparak çalıştıkları, tartışma ve yansıtma faaliyetlerine olanak tanıyan, interaktif ve özgür bir özel öğrenme ortamı oluşturulmuştur. Öğretmen adayları gruplar halinde çalışarak öğretim materyalleri tasarlamışlar ve materyallerinin gelişimlerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmışlardır. Yürütülen aktif tartışma ve geri bildirimler ışığında güncellemeler yaparak materyallerini geliştirmişlerdir. Mikro öğretim uygulamaları kapsamında, hazırlanan materyallerin öğretim sürecinde kullanılmasına yönelik periyodik denemeler, tartışmalar, değerlendirmeler ve yeniden tasarım süreçleri ile öğretimler gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının TPACK ve TPACK öz güven seviyelerini incelemek amacıyla öğretim sürecinin başında ve sonunda ölçekler yardımıyla veriler toplanmıştır. Çalışmaya katılan bütün öğretmen adayları ile birebir görüşmeler yapılmış ve süreç hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik analizler gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlerde; tasarım tabanlı öğrenme faaliyetleri çerçevesinde yürütülen öğretim materyali tasarlama süreci sonunda öğretmen adaylarının TPACK ve TPACK öz güven seviyelerinde pozitif yönde anlamlı değişimler olduğu ve öğrenme deneyimlerinin Fink Taksonomisi kapsamında anlamlı öğrenme çıktılarına sahip olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının süreç ile ilgili görüşlerinin de bu değişimleri desteklediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effects of instructional material development processes within the scope of learning by design activities of the mathematics teacher candidates on their technological pedagogical content knowledge (TPACK) were investigated. Teaching practices and data collection processes were carried out with the participation of 19 teacher candidates. In the research in which mixed model is used, an interactive and free special learning environment has been created within the framework of the learning by design, which allows pre-service teachers to work collaboratively and allows discussion and reflection activities. Teacher candidates worked in groups to design instructional materials and share the development of their materials with their classmates. They developed their materials by making updates through active discussions and feedbacks. Periodical trials, discussions, evaluations and redesign processes were carried out for the use of materials prepared in the teaching process within the scope of micro teaching activities. In order to examine the TPACK and TPACK self-confidence levels of teacher candidates, data were collected from the scales applied at the beginning and end of the teaching process. Face to face interviews were conducted with all prospective teachers and analyses were conducted to determine their views on the process. In the analysis, it was determined that the teacher candidates' TPACK and TPACK self-confidence levels were significantly positive at the end of the instructional material design process and learning experiences had meaningful learning outcomes within the scope of Fink’s Taxonomy. It was also observed that the opinions of teacher candidates on the process supported these changes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknolojik Pedagojik Alan Bilgisien_US
dc.subjectTPACKen_US
dc.subjectTasarım Tabanlı Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectÖğretim Materyalien_US
dc.subjectFink Taksonomisien_US
dc.subjectTechnological Pedagogical Content Knowledgeen_US
dc.subjectLearning By Designen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectInstructional Materialen_US
dc.subjectFink’s Taxonomyen_US
dc.titleÖğretim materyali tasarım sürecinin matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of instructional material design process on techological pedagogical content knowledge of mathematics teacher candidatesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster