Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşıldak, Suat R.
dc.contributor.authorDokuzfidan, Gizem
dc.date.accessioned2019-09-02T11:58:29Z
dc.date.available2019-09-02T11:58:29Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationDokuzfidan, Gizem. Lise öğrencilerinin fotoelektrik ve compton olaylarına ilişkin fikirleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6165
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin fotoelektrik ve Compton olaylarına ilişkin fikirlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma Balıkesir il merkezinde bulunan on ortaöğretim okulunun 12. Sınıfında öğrenim gören toplam 485 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere fotoelektrik olay ve compton saçılması konuları ile ilgili öğretim öncesi ve sonrasında kavramsal anlama testi uygulanmıştır. Kavramsal anlama testinden elde edilen verilerin analizi nitel veri analizi yöntemlerinden betimsel analizle yapılmıştır. Öğretim öncesi yapılan testte öğrencilerin fotoelektrik olay ve compton saçılması konularında birçok alternatif kavrama sahip olduğu görülmüştür. Bu alternatif kavramların bazıları literatürde yer alırken, bilindiği kadarıyla literatürde olmayan birçok alternatif kavram ortaya çıkarılmıştır. Öğretim sonrasında ise öğrencilerin az bir kısmının bilimsel kabul edilebilir kavramlara sahip olduğu görülürken, büyük bir kısmının alternatif kavramlara sahip olduğu görülmüştür. Öğretim programının literatürde yer alan alternatif kavramları dikkate almaması ve müfredattaki konulara kavramsal düzeyde yeteri kadar zaman vermemesi sebebiyle öğrencilerin alternatif kavramların çoğunun öğretim sonrasında da öğrencilerde devam ettiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the ideas of high school students regarding photoelectric and compton phenomena. This study has been carried out with a total of 485 students studying in 12th grade of ten high schools at Balıkesir which is are at the Turkey’s western city in 2016-2017 educational period. A cognitive understanding test has been put into practice both the beginig and the ending instruction about photoelectric and compton phenomena. The analysis of data which is obtained from those cognitive test has done descriptive analysis. In the test which is carried out before tuition has been observed that students has many alternative conceptions regarding photoelectric and compton phenomena subjects. As far as is known a myriad of alternative concepts that most of them are not in literature has been brought out, while same of these alternative concepts still take part in literature. While small portion students who have concepts that acceptable as scientific, the majority of whom have alternative concepts has been observed after tution. It has also been observed that most the alternative concepts of the students have continuedamong them after tution on account of concepts in literature and of course not give enough time to the subjects at conceptual level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectModern Fiziken_US
dc.subjectFotoelektrik Olayen_US
dc.subjectCompton Olayıen_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectLise Öğrencilerien_US
dc.subjectModern Physicsen_US
dc.subjectPhotoelectric Effecten_US
dc.subjectCompton Phenomenaen_US
dc.subjectHigh School Studentsen_US
dc.titleLise öğrencilerinin fotoelektrik ve compton olaylarına ilişkin fikirlerien_US
dc.title.alternativeHigh school students’ ideas about photoelectric and compton phenomenaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster