dc.contributor.advisor | Uyangör Mert, Sevinç | |
dc.contributor.author | Çetin, Hasan Özkan | |
dc.date.accessioned | 2019-09-02T12:06:31Z | |
dc.date.available | 2019-09-02T12:06:31Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Çetin, Hasan Özkan. Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/6174 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Nicel araştırma desenlerinden tarama ve ilişkisel tarama deseninin birlikte kullanıldığı bu araştırmada, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeylerinin belirlenmesi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin eğitim alınan üniversite, cinsiyet, üniversitedeki bölümün ait olduğu alan, sahip olunan teknolojik ürün sayısı, bir haftada bilgisayar başında geçirilen süre, akademik başarı durumu ve teknoloji içerikli çalışmaya katılıp katılmama değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini üç üniversitede Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına kayıtlı 267 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler, iki bölümden oluşan bir anket formu ile toplanmış; birinci bölüm olan “Kişisel Bilgiler” ile demografik özellikler, ikinci bölüm olan “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi” ile de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri belirlenmiştir. Verilerin analizinde istatistik paket programından yararlanılmıştır. Analiz sürecinde verilerin normal dağılım göstermediği görülmüş ve parametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. Ayrıca teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin belirlenmesi için de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzey Tablosu kullanılmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde ölçeğin puan ortalamalarına göre örneklemin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin iyi düzeyde olduğu; akademik durum değişkenine ait 0,00-0,99 (0-25) grubunun teknolojik pedagojik alan bilgisi orta düzey iken diğer tüm değişkenlerde tüm grupların teknolojik pedagojik alan bilgilerinin de iyi düzeyde olduğu bulunmuştur. Ayrıca sahip olunan teknolojik ürün sayısı değişkeninin ölçek geneli için 5 veya daha fazla cihaza sahip öğretmen adaylarının lehine anlamlı farklılık oluşturduğu; diğer tüm değişkenlerin ise herhangi bir farklılığa sebep olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research, in which survey and correlational research designs of quantitative research methods were used, is to determine preservice teachers’ Technological-Pedagogical-Content-Knowledge in Pedagogical Formation Certificate Program and to investigate the significant differences of Technological Pedagogical-Content-Knowledge-levels in point of some variables such as the university, gender, the type of program, the number of technological products, time spent by computer in a week, academic achievement status, receiving-or-not-taking technology courses. In this study 267 preservice teachers who register Pedagogical Formation Certificate Program participated from 3 universities. A survey form which has “The-Personal-Information-Section” and “Technological-Pedagogical-Content Knowledge-Self-Assesment-Scale” was used as data collection tool. In the analysis of data, statistic package program was used. In the analysis process, Non-parametric tests were used to obtain the results of analysis when it was understood that normality could not be provided. Also, Technological-Pedagogical-Content Knowledge-Level-Table was used to determine the Technological-Pedagogical Content-Knowledge-levels. When the results of the analysis are examined, the Technological Pedagogical-Content-Knowledge-level of all study group is good-level according to Technological Pedagogical Content Knowledge scores; just, while the- Technological Pedagogical Content Knowledge level of the “0,00-0,99 (0-25)” group that belongs academic achievement status variable is average-level, the- Technological-Pedagogical-Content-Knowledge levels of all other groups were found to be good-level in all other variables. “The number of technological products” variable, in terms of the general status of the scale, has a significant difference in favor of preservice teachers who have 5-or-more devices; on-the-other-hand, all other variables did not make a significant difference. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi | en_US |
dc.subject | Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özdeğerlendirme Ölçeği | en_US |
dc.subject | Technological Pedagogical Content Knowledge | en_US |
dc.subject | Technological Pedagogical Content Knowledge Self Assesment Scale | en_US |
dc.subject | Pedagogical Formation Certificate Program | en_US |
dc.subject | Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı | en_US |
dc.title | Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An investigation of preservice teachers’ technological pedagogical content knowledge in pedagogical formation certificate program | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |