Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuygar, Şeyda Ferah
dc.date.accessioned2019-10-16T08:37:02Z
dc.date.available2019-10-16T08:37:02Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn1307671X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6847
dc.description.abstractAim: This study was planned to determine the frequency, funding and effectiveness of continuous medical education programs which the medical staff at a state hospital attended. Method: This descriptive research was performed on 87 medical staff working at a state hospital (doctor, nurse, midwife, health officer, health technician, and pharmacist) who were accepted to participate in the study. The data were collected through face to face interviews with a questionnaire. Their answers assessed by using SPSS 18.0 statistics package program. Results: 32 people participated in this study (36.8%) were physicians, 33 people (37.9%) nurses and 22 people (25.3%) belong to other health professions. They attended to total 139 continues medical education programs in last one year. 131 of the programs were related to their working area and 8 were not. 22 of the education programs were free of charge, 54 were financed by attendants, 22 were financed by a commercial sources and 41 were financed by the hospital. 3 of education programs were rated as lowly effective, 29 as moderately effective and 107 were highly effective. There was only one health care worker participated in distance education. Conclusion: Motivating and supporting medical staff for participating in professional development activities is critically important for both staff and health care system.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, bir devlet hastanesinde görev yapmakta olan saglık çalışanlarının, sürekli tıp egitimi programlarına katılma sıklıgının, maliyetinin karşılanmasının ve bu programlardan yararlanma durumunun belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma bir devlet hastanesinde görevli olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 87 saglık çalışanı ile (hekim, hemşire, ebe, saglık memuru, saglık teknikeri, eczacı) gerçekleştirilmiştir. Veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Anketler, yüz yüze görüşme teknigiyle uygulanmıştır. Verilerin degerlendirilmesinde SPSS 18.0 istatistiksel paket programı kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan 32 kişi (%36,8) hekim, 33 kişi (% 37,9) hemşire ve 22 kişi (%25,3) diger saglık mesleklerine mensuptur. Son bir yıl içinde katılım gösterilen toplam 139 egitim bulunmaktadır. Bu egitimlerin 131’i çalışanın görev yaptıgı alanla ilgili, 8’i ise ilgili degildir. 22 egitimin maliyeti yoktur. 54 egitime kendi imkânlarıyla, 22 egitime firma sponsorluguyla, 41 egitme ise kurum görevlendirmesiyle katılım gösterilmiştir. 3 egitimden az, 29 egitimden orta ve 107 egitimden yüksek düzeyde yararlanılmıştır. Sadece tek bir saglık personeli uzaktan egitim faaliyetine katılmıştır. Sonuç: Sürekli mesleki gelişim etkinliklerine katılım açısından saglık çalışanlarının desteklenmesi ve motive edilmesi, çalışanların kendileri ve saglık sistemi açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDuzce University Medical Schoolen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectContinuous Medical Educationen_US
dc.subjectMedical Staffen_US
dc.subjectState Hospitalen_US
dc.subjectSağlık Çalışanıen_US
dc.subjectDevlet Hastanesien_US
dc.subjectSürekli Tıp Egitimien_US
dc.titleAn investigation of participating to continuous medical education programs of medical staff at a state hospitalen_US
dc.title.alternativeBir devlet hastanesinde sürekli tıp eğitimi faaliyetlerine katılma durumunun incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDuzce Medical Journalen_US
dc.contributor.departmentTıp Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage66en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster