Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaçkes, Mesut
dc.contributor.authorKorkmaz, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2019-10-18T07:41:28Z
dc.date.available2019-10-18T07:41:28Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn13053515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/8981
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine kindergarten children’s conceptual understandings of the shape of the earth and the characteristics of the cognitive representations they constructed. A total of 20 Kindergarten children participated in the study (age range 60 to 72 months), including 11 boys and 9 girls. A multi-dimensional interview protocol, developed based on previous studies, was used to collect the study data and children were individually interviewed. Children’s responses were analyzed using the model identification methodology. Results demonstrated that while a large proportion of children had naïve models of the earth, none of the children had synthetic models. Some children had a unique mental model of the earth, doughnut (simit), which is not exhibited by children from US and Western European countries. The findings of this study support the assumption that children’s conceptual understandings of the shape of the earth may be represented as internally consistent mental models.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 60-72 aylık çocukların dünyanın şekline ilişkin kavramsal anlayışlarını ve bu anlayışların bilişsel olarak nasıl temsil edildiğini incelemektir. Çalışmaya anaokuluna devam eden 60-72 aylık toplam 20 çocuk katılmıştır. Çocukların 11’i erkek, 9’u ise kızdır. Araştırma verileri önceki literatür temelinde geliştirilen dört boyutlu bir görüşme protokolü kullanılarak çocuklarla birebir yapılan görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Çocukların yanıtları model tanılama yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, çocukların büyük bir kısmının dünyanın şekline ilişkin naif modellere sahip olduğunu, buna karşın çalışmaya katılan hiçbir çocuğun sentetik modele sahip olmadığını göstermiştir. Bazı çocukların ise Amerikalı ve Batı Avrupalı çocuklarda gözlenmeyen simit modeline sahip olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçları çocukların dünyanın şekline ilişkin kavramsal anlayışlarının içsel olarak tutarlı zihinsel modeller şeklinde temsil edildikleri varsayımını desteklemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Universityen_US
dc.relation.isversionof10.17051/io.2015.23291en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEarly childhood educationen_US
dc.subjectKindergartnersen_US
dc.subjectMental modelsen_US
dc.subjectShape of the earthen_US
dc.subjectDünyanın Şeklien_US
dc.subjectZihinsel Modelleren_US
dc.subjectAnaokulu Çocuklarıen_US
dc.subjectErken Çocukluk Eğitimien_US
dc.titleKindergartners’ mental models of the shape of the earthen_US
dc.title.alternativeAnaokulu çocuklarının dünyanın şekline ilişkin zihinsel modellerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3673-1668en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage734en_US
dc.identifier.endpage743en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster