Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşıtan, Sonnur
dc.contributor.authorDoğan, Özcan
dc.date.accessioned2019-11-18T10:09:03Z
dc.date.available2019-11-18T10:09:03Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15390/EB.2015.2167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9864
dc.descriptionIşıtan, Sonnur (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractNarrative skills are important in terms of the development of children's academic skills (reading, writing, language). This research was planned to assess the story-telling skills of elementary school 1st, 2nd and 3rd grade pupils exhibiting typical growth with the objective of making a comparison between grades and genders. The study recruited 120 students enrolled in the 1st, 2nd and 3rd grades of an elementary school in the city center of Ankara. The wordless picture book "Frog, where are you?" was used in the research. A "Story-telling Assessment Questionnaire" was used to assess the stories that the children told. The SPSS 16.01 statistics program was used for the analysis of the data in the research. According to the results of the study, it was found that story-telling skills developed with age and that the rate of story comprehension of children is generally similar across ages and genders. It has been reported that the story-telling method is a useful way of assessing a child's language and academic qualities.en_US
dc.description.abstractAnlatı becerileri, çocukların akademik becerileri (okuma-yazma, dil) açısından önemlidir. Bu araştırma, ilkokul 1.,2. ve 3. sınıfa devam eden, tipik gelişim gösteren çocukların öykü anlatma becerilerini değerlendirmek ve sınıf ve cinsiyetler arasında karşılaştırma yapmak amacıyla planlanmıştır. Çalışmaya Ankara il merkezinde ilkokul 1.,2. ve 3. sınıfa devam eden 120 öğrenci katılmıştır. Çalışmada “Frog where are you?” adlı yazısız resimli kitap kullanılmıştır. Çocukların anlattıkları öyküleri değerlendirmek için “Öykü Anlatma Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın analizi için SPSS 16,01 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yaşla birlikte öykü anlatma becerilerinin geliştiği, öyküyü kavrama konusunda çocukların yaşa ve cinsiyetegöre genellikle benzer oranlarda başarılı oldukları saptanmıştır. Öykü anlatma yönteminin çocukların dil ve akademik özelliklerini değerlendirmede faydalı bir yöntem olduğu belirtilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTurkish Education Assocen_US
dc.relation.isversionof10.15390/EB.2015.2167en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNarrative Analysisen_US
dc.subjectStory Generationen_US
dc.subjectStory-Telling Skillsen_US
dc.subjectLanguage Skillsen_US
dc.subjectAnlatı Analizien_US
dc.subjectÖykü Oluşturmaen_US
dc.subjectÖykü Anlatma Becerilerien_US
dc.subjectDil Becerilerien_US
dc.titleAn examination of 1st, 2nd and 3rd grade elementary school students' story-telling skills based on narrative analysisen_US
dc.title.alternativeİlkokul 1., 2. ve 3. Sinif öğrencilerinin öykü anlatma becerilerinin anlati analizine dayali olarak incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEgitim ve Bilim-Education and Scienceen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue177en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.endpage186en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster