Browsing Rekreasyon Yönetimi-Makale Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 20
-
Turistlerin marka algılarının konaklama tercihleri üzerindeki etkisi: Antalya’daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulama
(2013)Problem Durumu: Kalite garantisi, güvence simgesi olarak görülen marka- nın, ürünlerin ve hizmetlerin ayırt edilmesinde ve tüketicilerin satın alma tercihleri üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Bu etki yoğun rekabet ... -
Pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı ilişkisi: Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2013)Bu araştırmada; pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Örneklem olarak, Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri seçilmiştir. Araştırma verileri, ... -
Konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkileri: Antalya'daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulama
(2013)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan araştırmada anket tekniği kullanılmış ve 398 adet anket ... -
Turizm işletmelerine yönelik iş ilanlarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi
(2014)Bu araştırmada, Türkiye’deki turizm işletmelerine yönelik iş ilanları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Veriler; iki adet Türkçe gazetede yayımlanan 24 ve dört adet Türkçe internet sitesindeki 1397 iş ilanından ... -
Yerel halkın Eskişehir’de düzenlenen festivallerin etkilerine yönelik algıları
(2016)Bu çalışmanın amacı yerel halkın Eskişehir'de düzenlenen festivallerin etkilerine yönelik algılarını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmış ve 390 adet ... -
Yeni bir mutfak akımı: Yaşayan Mutfaklar
(2017)İşletme dünyasında yaşanan rekabet örgütleri her geçen yıl yenilik arayışına itmektedir. Bu bağlamda günümüzde örgütlerin rekabetçi kalabilmelerinin rakiplerden farklı ürün/hizmet sunabilme yeteneklerine bağlı olduğu öne ... -
Kumiss treatment in the context of health tourism: a research in Kyrgyzstan
(Suamthi Publications, 2018)Aim of the study: In this study, it is aimed to determine the satisfaction and loyalty perceptions of domestic and international tourists who receive kumiss treatment within health tourism in Kyrgyzstan. In the study, it ... -
İş güvencesizliği algısı ile iş üretkenliği ilişkileri: Mevsimlik ve mevsimlik olmayan konaklama işletmelerinde karşılaştırmalı bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının iş güvencesizliği (İG)algıları ile iş üretkenliği (İÜ) düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu ilişkinin varlığını tüm yıl ya da mevsimlik çalışma ... -
İşveren markası ve işveren markasının duygusal bağlılık üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
(Melih Topaloğlu, 2020)Amaç – İnsan kaynağının büyük öneme sahip olduğu konaklama işletmelerinde, çalışanların işveren markası algılamalarının ve örgütsel bağlılıklarının, hangi demografik özelliklere göre değişiklik gösterdiği ve işveren ... -
Otel işletmelerinde çalışanların atılganlık düzeyleri ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Otel işletmelerinde çalışanlar, misafirlerin isteklerini en iyi şekilde yerine getirmek, onların problemlerini çözebilmek ve işletmeden memnun ayrılmalarını sağlamakla görevlidir. Bu nedenle çalışanların, duygu ve ... -
Güvenli turizm sertifikalı işletmelerin profilleri ve sertifikaya sahip konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi misafir yorumlarının değerlendirilmesi
(Murat Bayram, 2021)Bu araştırmada, Türkiye’de güvenli turizm sertifikasına sahip işletmelerin profillerinin ortaya çıkarılması ve güvenli turizm sertifikalı konaklama işletmelerine yönelik olarak misafirlerin çevrimiçi yorumlarının incelenmesi ... -
Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarının memnuniyetleri üzerindeki etkisi: Topkapı Sarayı Müzesi örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Müzeler ziyaretçilerini etkilemek, ziyaretçi sayısını artırmak için sunmuş oldukları hizmet kalitesini ve ziyaretçi memnuniyetini belirli aralıklarla kontrol etmeli, müze ziyaretçilerinin ihtiyaç ve isteklerine göre ... -
Foreign workers employment in the hotel industry: Evidence from five-star hotels in Antalya
(İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2021)Abstract The purpose of this research is to reveal the reasons that prompt hotel managers to employ foreign workers. In this study which used qualitative research method, the managers of 18 five-star hotels operating in ... -
Image-based social media usage, holiday preference, conspicuous and status consumption: Intergenerational differences
(2023)Social media refers to the platforms that were introduced during the advent of Web 2.0. These platforms permit users to create and manage their own content. Additionally, social media has been instrumental in transforming ... -
Paranormal turizm ile ilgili yapılan makaleler üzerine bibliyometrik analiz
(2023)Bu araştırmada, paranormal turizm ile ilgili yapılan çalışmaların zaman içindeki gelişim süreçlerinin çeşitli parametreler kullanılarak analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmiş ... -
İşyeri zorbalığı ve iş tatmininin iş stresi üzerindeki etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma
(2023)Günümüz iş yerleri, iş stresine ve iş yerinde zorba davranışlara sıklıkla konu olmaktadır. Nitekim insani ilişkilerin yoğun olduğu otel işletmelerinde de bu tür sorunlar görülmektedir. Dolayısıyla bu sorunların giderilmesi ... -
Termal turizm kaynaklarının sürdürülebilirliği çerçevesinde yerel paydaşların görüşleri
(2023)Tatil ve tedavi faktörlerinin birleşiminden oluşan sağlık turizmi her geçen gün gelişmektedir. Özellikle yeni korona virüs (Covid- 19) hastalığının etkisinin azalmasıyla sağlık, zindelik ve yaşam kalitesini artırmak isteyen ... -
Akredite olan ve olmayan turizm işletmeciliği programlarının karşılaştırmalı incelenmesi
(2023)Bu araştırmada Türkiye'de 2022 yılında Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu (TURAK) tarafından akrediteliği devam eden Turizm işletmeciliği bölümü ile akredite olmamış ancak Yükseköğretim Kurumları Sınavında ... -
Otel işletmelerinde müşteri ilişkileri bölümüne yönelik internet üzerinden verilen iş ilanlarının içerik analizi
(2023)Günümüzde otel işletmelerinin rekabetçi kalabilmesinde müşteri memnuniyeti ve sadakati- nin sağlanması kritik konulardan biri olarak kabul görmektedir. Otel işletmelerinde müşterilerle temasın yoğun olduğu müşteri ilişkileri ... -
Yeni medya perspektifinden turizm sektörü: Bilgisayar oyunlarının yeri ve geleceği
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Medya, turizm sektöründe stratejik bir araç ve etkili bir iletişim unsurudur. Bu iki alanın birbiriyle olan etkileşimi giderek daha önemli hale gelmektedir, çünkü teknolojinin ilerlemesi ve dijitalleşme trendleri, ...