Yayın tarihi için Rekreasyon Yönetimi-Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 29, listelenen: 1-20
-
Turistlerin marka algılarının konaklama tercihleri üzerindeki etkisi: Antalya’daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulama
(2013)Problem Durumu: Kalite garantisi, güvence simgesi olarak görülen marka- nın, ürünlerin ve hizmetlerin ayırt edilmesinde ve tüketicilerin satın alma tercihleri üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Bu etki yoğun rekabet ... -
Pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı ilişkisi: Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2013)Bu araştırmada; pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Örneklem olarak, Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri seçilmiştir. Araştırma verileri, ... -
Konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkileri: Antalya'daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulama
(2013)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan araştırmada anket tekniği kullanılmış ve 398 adet anket ... -
Turizm işletmelerine yönelik iş ilanlarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi
(2014)Bu araştırmada, Türkiye’deki turizm işletmelerine yönelik iş ilanları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Veriler; iki adet Türkçe gazetede yayımlanan 24 ve dört adet Türkçe internet sitesindeki 1397 iş ilanından ... -
Yerel halkın Eskişehir’de düzenlenen festivallerin etkilerine yönelik algıları
(2016)Bu çalışmanın amacı yerel halkın Eskişehir'de düzenlenen festivallerin etkilerine yönelik algılarını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmış ve 390 adet ... -
Alman turistlerin çevre bilinci ve çevre dostu otel (yeşil otel) algısının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı Alman turistlerin çevre bilinci ve çevre dostu otel (yeşil otel) algısının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Antalya havalimanında Alman turistlere anket ... -
Balıkesir kent halkının yaşadıkları kentteki rekreasyon faaliyetlerine katılımları ve yerel rekreasyon imkanlarının yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi
(Ercan Yavuz, 2016)Çalışmada Balıkesir kent halkının yine aynı kentteki rekreasyon faaliyetlerine katılımları ve yerel rekreasyon imkanlarının yeterlilik düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin anket yardımıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
The attitudes and behaviours of undergraduate tourism students towards the environmentally friendly products
(Sakarya Üniversitesi, 2016)The purpose of this study is to determine the undergraduate tourism students' attitudes and behaviours towards the environmentally friendly products. For this purpose, a questionnaire was conducted to undergraduate students ... -
Kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisi
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, 2016)Bu çalışma kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmada anket ... -
Yeni bir mutfak akımı: Yaşayan Mutfaklar
(2017)İşletme dünyasında yaşanan rekabet örgütleri her geçen yıl yenilik arayışına itmektedir. Bu bağlamda günümüzde örgütlerin rekabetçi kalabilmelerinin rakiplerden farklı ürün/hizmet sunabilme yeteneklerine bağlı olduğu öne ... -
Yaşayan müze ziyaretçilerinin algıladıkları deneyimsel değer, memnuniyet düzeyleri ve davranışsal niyetleri ilişkisinin incelenmesi
(2017)Kültürel, tarihsel ya da sanatsal değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerler olan müzelerde interaktif iletişimin yoğunlaşması ile birlikte, müzecilik anlayışı farklı noktalara gelmiştir. Modern müzecilik ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin müze ziyaret alışkanlıkları ve müze tercihlerini etkileyen faktörler
(Kubilay Yazıcı, 2017)Bu çalışmanın amacı lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin müze ziyaret alışkanlıklarını ve müze tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Aynı zamanda öğrencilerin müze tercihlerinde hangi bilgi ... -
Kumiss treatment in the context of health tourism: a research in Kyrgyzstan
(Suamthi Publications, 2018)Aim of the study: In this study, it is aimed to determine the satisfaction and loyalty perceptions of domestic and international tourists who receive kumiss treatment within health tourism in Kyrgyzstan. In the study, it ... -
Yerel halkın yazlıkçılara yönelik algıları: Altınoluk örneği
(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2018)Bu araştırma, Altınoluk'ta yaşayan yerel halkın, aynı bölgedeki ikinci konut sahibi olan ve sadece yaz aylarında burada bulunan yazlıkçılara yönelik algılarının tespit edilmesi için yapılmıştır. Bu amaca yönelik projelerin ... -
İşkoliklik ve bireysel mutluluk arasındaki ilişkinin turizm akademisyenleri açısından incelenmesi
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın temel amacı; işkoliklik ve bireysel mutluluk arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda; Türkiye’de çalışan turizm akademisyenlerinin, işkoliklik ve bireysel mutluluk düzeyleri, iki farklı ... -
İş güvencesizliği algısı ile iş üretkenliği ilişkileri: Mevsimlik ve mevsimlik olmayan konaklama işletmelerinde karşılaştırmalı bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının iş güvencesizliği (İG)algıları ile iş üretkenliği (İÜ) düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu ilişkinin varlığını tüm yıl ya da mevsimlik çalışma ... -
İşveren markası ve işveren markasının duygusal bağlılık üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
(Melih Topaloğlu, 2020)Amaç – İnsan kaynağının büyük öneme sahip olduğu konaklama işletmelerinde, çalışanların işveren markası algılamalarının ve örgütsel bağlılıklarının, hangi demografik özelliklere göre değişiklik gösterdiği ve işveren ... -
Otel işletmelerinde çalışanların atılganlık düzeyleri ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Otel işletmelerinde çalışanlar, misafirlerin isteklerini en iyi şekilde yerine getirmek, onların problemlerini çözebilmek ve işletmeden memnun ayrılmalarını sağlamakla görevlidir. Bu nedenle çalışanların, duygu ve ... -
Güvenli turizm sertifikalı işletmelerin profilleri ve sertifikaya sahip konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi misafir yorumlarının değerlendirilmesi
(Murat Bayram, 2021)Bu araştırmada, Türkiye’de güvenli turizm sertifikasına sahip işletmelerin profillerinin ortaya çıkarılması ve güvenli turizm sertifikalı konaklama işletmelerine yönelik olarak misafirlerin çevrimiçi yorumlarının incelenmesi ... -
Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarının memnuniyetleri üzerindeki etkisi: Topkapı Sarayı Müzesi örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Müzeler ziyaretçilerini etkilemek, ziyaretçi sayısını artırmak için sunmuş oldukları hizmet kalitesini ve ziyaretçi memnuniyetini belirli aralıklarla kontrol etmeli, müze ziyaretçilerinin ihtiyaç ve isteklerine göre ...