Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşıtan, Sonnur
dc.contributor.authorSaçkes, Mesut
dc.contributor.authorBiber, Kazım
dc.date.accessioned2021-11-15T11:59:40Z
dc.date.available2021-11-15T11:59:40Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1300-1272 / 2667-4874
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2020342154
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11710
dc.description.abstractSesli kitap okuma etkinlikleri çocukların okuma ve yazma becerilerinin gelişiminde ve ilerleyen yıllardaki okuma başarıları üzerinde etkilidir. Bu çalışmada ebeveynlerin evde çocuklarına düzenli kitap okumalarının çocuklarının yazı farkındalıkları üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir il merkezinde yaşayan orta sosyo-ekonomik düzeydeki uygun örnekleme yolu ile seçilmiş okul öncesi çağda 20 çocuk (7 erkek, 13 kız) ve anneleri oluşturmaktadır. Araştırmada tek grup ön test - son test deney öncesi desen kullanılmıştır. Çalışma grubundaki çocuklara ön test ve son test olarak “Erken Çocukluk Dönemi Yazı Farkındalığı Kontrol Listesi” uygulanmıştır. Çalışmada kitap okuma teknikleri konusunda bir eğitim verilmeksizin annelerden toplam 8 adet resimli kitabı haftada iki kez okumaları istenmiştir. Araştırma sonucunda annelerin ev ortamında çocuklarına sadece düzenli (nitelikli çocuk kitabı ile) kitap okuduğunda bile çocukların yazı farkındalığı becerilerinde artış olduğu saptanmıştır. Ebeveynlere yönelik farklı okuma tekniklerine ilişkin eğitim programlarının çocukların erken okuryazarlık becerilerine etkisini inceleyen deneysel çalışmalar yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractReading aloud to children has been linked to young children’s development of reading and writing skills and children’s later success in reading. In this study, it was aimed to investigate the effect of parents’ book reading on children's print awareness skills without providing any information or training to the parents about story book reading. The convenience sample of the study consisted of 20 preschoolers (7 boys and 13 girls) and their mothers all from middle socio economic status in Balıkesir Province. In the present study, one group pretest-posttest pre-experimental design was used. “Early Childhood Print Awareness Checklist” was used to assess children’s print awareness skills in pre- and post-test. Mothers were asked to read a total of 8 picture story books twice a week. The results demonstrated that regularly reading quality picture story books at home, even without a training to do so, increase children's print awareness skills. Experimental studies focusing on the effects of training programs about different reading techniques provided parents on their children’s early literacy skills were suggested.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kültür Eğitim Kurumlarıen_US
dc.relation.isversionof10.33308/26674874.2020342154en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSesli Okumaen_US
dc.subjectErken Okuryazarlıken_US
dc.subjectEv Okuryazarlık Ortamıen_US
dc.subjectYazı Farkındalığıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectRead Alouden_US
dc.subjectEarly Literacyen_US
dc.subjectHome Literacyen_US
dc.subjectPrint Awarenessen_US
dc.subjectPreschool Perioden_US
dc.titleErken okuryazarlık becerilerinin ev ortamında desteklenmesien_US
dc.title.alternativeSupporting children's early literacy development at homeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitimen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1998-0446en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3673-1668en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8706-4733en_US
dc.identifier.volume34en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage284en_US
dc.identifier.endpage298en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster